AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.587

Varför så dryga?

Sida 1 av 2
320-johan
jag har irriterat mig länge på den nonchalans som visas mot folk med bilar i lite sämre skick än ens egen.
I stan där jag bor så finns det ett antal trimmade/stylade bmw och allt man får är en suck och ett skratt när man kommer med sin måttligt fina 320.bara för att jag fortfarande går i skolan och därför inte har råd med 17 tummare och en jättevinge betyder det att jag är mindre intresserad än andra då?jag tycker det vore mycket trevligare om åtminstone vi bmw-ägare kunde ha den gemenskapen att man kunde prata med varandra på stan om man är ute en fredag-kväll...

men men det kanske är en utopi vad vet jag men man kan ju hoppas...
Skratta tillbaka.
17 tummare och jättevinge gör bara bilen långsammare.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Visst e det kul när dom kommer med maxstylade bilar som låter som f*n å (oftast) går som skit.
Det e bara så underbart å köra i från dom...

//Ticco

www.ticco.com
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Om du har följt detta forum så "bokhylla" på bakluckan är som att svära i kyrkan. En "ren" Bimmer med snygga sulor är den bästa looken i mina ögon. Ge dom ett par böcker i julklapp till "bokhyllorna"

Nisse
ant
låt dom hållas.
tycker dom att deras sönderstylade bilar är bättre är det deras problem.
en e30 i bra skick utan stora vingar och konstiga påhäng är alltid bäst, enligt mig.

=============================
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hellre en halvrisig bil i originalskick än en sönderstylad bil med "hela biltemakatalogen"!

Mvh
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Spelar ingen roll vad andra tycker... du vet ju bäst själv för vilket märke ditt hjärta klappar.
Synd att behöva säga det men många "maxstylade" BMW ägs av människor som lika gärna kunde ha satt dessa vingar på en Toyota om nu det märket för tillfället skulle ha ansetts som coolt. Eller med andra ord, de bryr sig inte om det märke dom kör.
MEN om man gillar bokhyllor så tycker jag att man skall ha en sån på sin BMW, det viktigaste är ju bilen, inte bokhyllan.

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
kunde inte sagt det bättre än Magnus M!

samma "fenomen" händer här hemma ochså..har hänt att man har sett en fin stylad bmw ochså skall man prata med ägaren, men då han ser att man kör en standardbil så blir det tvärstopp....så jävla irriterande!!!

en bmw skall vara original, det är fan snyggast...dom enda modifikationerna som jag tycker passar är bmw's original vingar och kjolpaket, samt ett par rimligt dimensionerade fälgar/däck. Sen skiter jag i hur andras bmw ser ut, vill dom prata bmw med mig så är inte jag den som säger nej...men när man själv blir ignorerad bara för att man inte har lagt ut 45000 på styling och stereo så blir man arg...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag pratar inte med nissar som lagt 45 papp på styling och stereo...

/// Ett halvårs abstinens...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Allvarligt.....?
Om man har råd och lust får man väl klistra dit hur mycket plast man vill, huvudsaken att man är nöjd med sin bil. Jag kommer gärna prata BMW med vem som helst,plast eller utan. Det är ju intresset som är gemensam inte smaken.
Köpte min bil tokstylad, men talade inte om för killen att det inte var ngt som jag uppskattade, man ska aldrig klanka ner på någons smak. Att jag sen rev bort allt utom "bokhyllan" är min sak. Jag vill ha den så, och skiter fullständigt i om någon tycker den är ful.
(klart lite ledsen blir jag nog) Men tala gärna om för folk när ni tycker deras kärra är snygg, det är alltid uppskattat!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tänk om man bara pratade med folk som tyckte precis som en själv... vad tyst det skulle bli!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Vladde
Äger själv en ostylad e30. funderade på en vinge en gång i tiden men när jag en dag såg den i profil så ångrade jag mig. men GTS pkt:et ska jag ha på i alla fall. utan vinge. Undrar bara hur jag ska lösa det med sidokjolarna eftersom GTS pkt:ets är ämnade för 2 dörrars o jag har en 4 dörrars.

Är bilen din så gör vad fan du vill med den o skit i de andra. man kan inte tvinga nån att tycka någonting. smaken är som sagt som baken.

peace Vladde

Be-My-Wife
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Min gamla e30 är ändå snyggare än alla överstylade bmw:ar. Den låter mer (trasigt dubbelt 2.5 tums system hela vägen) den är lägre (toksänkt med dåliga dämpare)
Lackad svart med apelsinskals effekt.

Så dé så ;)
si
64
simca
3,0SA -76
Skulle nån komma på tanken att måla om Mona Lisa?

/1508GT
fu
20
funera
m3-94
325 turbo
Fattar inte varför många är emot styling på den här sian??????
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Det är okey med styling till viss nivå, nivån bestämmer var å en själv.
Skulle själv aldrig kunna tänka mig å köra en bil "helt" orginal, måste ju vara "lite" persolig...

//Ticco

www.ticco.com
se
26
sethro
323iM -84
på min bil satt det stora m-paket med "bokhylla" och allt! men ni nu som inte tycker om styling är ju inte bättre än styling freaksen eftersom det verkar som om ni "klankar" ner på ALLA!, som kör med stylade bmw bilar! och det var även nån som skrev att dom som stylade oftast inte bryr sig om vilket märka dom kör, jag och flera av mina kompisar som kör bmw skulle aldrig kunna köra nåt annat märke! (iaf inte jag) och som svar på om någon skulle kunna måla om monalisa så kan man ju fråga sig varför det finns ett m-paket designat av BMW:s egna designers! tänk på vad ni skriver när ni går in på en sån här tråd!

323iM
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Som jag sa i mitt tidigare inlägg. Bättre en stylad BMW än ingen BMW alls!
Visst är det kul med styling och stora hjul (som iofs kan sitta på bilen av andra anledningar än att det är snyggt).
Styla på bara... vore ju tråkigt om alla såg likadana ut eller?

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Tycker att många BMW-ägare har en översittar typ inom sig.
Jag själv ställde tidigare frågan om hur mycket bensin man gör av med i en BMW E36 M3 3,2L.
Fick svar som:
"Har man inte råd med besnin har man inte råd med en M3:a"
Sorgligt och beklagligt, tyvärr drabbar detta många andra säkert väldigt konstruktiva och trevliga BMW-ägare. Som tur är så känner jag världens trevligaste BMW-ägare, min far.
Så länge hjärtat sitter på rätt plats så får bilen se ut hur som helst.
Jag har inget emot stylade bilar utan allt som oftast så är det ägaren det är fel på.
Min 540 ser ut som en gubb bil men som alla som vet vad en 540 är för något så drar den de flesta och jag ser till att den ser ut som jag vill att den skall se ut.
320-Johan: Den dag du är klar med dina studier och kör förbi dem med din splitt nya M5a så känns det inte lika illa, forsätt med studierna och låt dem hållas.

Mvh
Jocke
320-johan
jlundgren: jadu men kan ju alltid hoppas=)

meningen med mitt första inlägg var inte att klanka ner på folk med så kallade "bokhyllor" på bakluckan. (jag har ju själv bmws orginalversion av lilla bokhyllan billy bakpå min,hehe)utan jag tycker bara att det är synd att bara för att man har en dyrare finare bil itne kan prata med andra bmw-frälsta,jag menar ingen har ju en tokstylad jättefin m3a som förstabil.

jag tycker själv det är roligt att prata bmw med vem som helst oavsett hur deras bil ser ut,det är inte det viktiga liksom.jag önskade bara att fler skulle tycka så...men men,man kan inte få allt här i världen även om man skulle vilja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.