|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
LEXFOR: mint condition innebär olika saker för olika människor. För mig betyder mint condition: nyskick, max 8000 mil, en ägare, FULL dokumentation, välutrustad. En sådan bil kan säkert vara värd 50-60kkr+, eftersom det knappt finns några! En bil i "fint skick", med M-paket och sportstolar i tyg. som gått mellan 15-17k mil Skulle jag ge max 30kkr för. Att detta sedan är "rätt pris" påstår jag inte. Rätt pris är vad någon är villig att betala, inte vad JAG är villig att betala :) Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
| ant:320is såldes i Italien och Spanien pga av deras skattesystem för bilar över 2 liter. Detta var en kompromiss från BMWs sida för att kunna sälja bilar i dessa länder. Självklart såldes det "äkta" M3er också men i betydligt mindre antal. Dessa bilar är ej några M3er i min mening. Finns några privatimporterade exemplar rullande i Sverige. | |
|
nofx16:Vi är överrens om att rätt pris för en bil eller andra materiella ting för den delen är vad gemene man är villig att betala. När det gäller nyskick så är en bil i nyskick när den lämnar handlaren med första ägaren. För mig är mint condition: 0-20000mil beroende på bilens ålder, få ägare beroende på bilens ålder, självklart FULL dokumentation, så mycket orginal som möjligt och en rad andra detaljer som jag inte orkar lista nu. Men som vi säkert kan fortsätta med en annan gång. |
|
|
nofx har som alltid överallt,rätt! ;) enligt mig iaf. Letar 325a e30! |
|
|
LEXFOR: då har vi genast där en stor skillnad: För mig så betyder mintcondition samma sak oavsett bilens ålder. Så exempelvis en trenolla från -74 får enligt mig ha gott max 8.000 mil för att jag ska tycka den är mint. Nyskick är ett lite klumpigt uttryck, "nära nyskick" är bättre. :) Aleks: Tar det som en komplimang. Tacktack :) Mvh Kalle |
|
|
Håller med om att "mint condition" och "nyskick" inte är variabla tillstånd. Så ofta kläms det fram för sent att "för att vara en så gammal bil"! Urrrk! |
|
|
nofx16: Tycker inte att man ska stirra sig så blind på milen för en BMW som har rullat tex 12' mil kan vara minst lika frisk som en som har rullat 7' mil. Rent hypotetiskt hade jag ställt upp 2 trenollor bredvid varandra, utan att du fick reda på mätarställningen, bägge uppfyller resten av dina krav på mint condition. Det visar sig sen att en utav bilarna har rullat tex 10500 mil och den andra har rullat 7000 mil( jag påstod innan att bägge rullat 7000 mil ). Jag tror inte för det första att du ser någon skillnad sen tror jag inte att du ändrar dig. Kontentan av den här diskussionen är att ingen med största sannolikhet kan säga vad en E30 325iM är värd, för kommer det någon och ger mig 50000 i handen för min och jag ska sälja så tackar jag inte nej. ALLTING ÄR TILL SALU BARA PENGARNA ÄR DOM RÄTTA! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.