|
|
|
|---|---|
peligroz |
Hur mycket drar era 535:or. Jag tycker att min drar lite mycket. Strax över 2liter milen i stadskörning och då kör jag lugnt. |
|
låter otroligt mkt, min manuella tar ca 1.3 - 1.5 i stan. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Japp, Den värsta förbrukning jag lyckats uppnå med trettiofemman var 1,6l/mil med vinterdäck, ren stadskörning och mycket kallstart. Normalt ligger runt 1,2 vintertid för automaten. | |
peligroz |
då är det något som inte stämmer!! varför drar den så mycket? |
Boki |
min drar runt 1.5-2lit stads körning det är normalt. automat drar lite mer än manuell.. |
|
Om, lambdasonder är kassa drar inte bilarna betydligt mer soppa då? Är det så, så borde det gå att dra ut lambdan och köra på det inbyggda nödprogrammet för att se om lambdan orsakar dina problem. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
peligroz |
Ok... nu körde jag till jobbet i morse, lite motorväg... kom ner i 1.7 liter milen. Men då vågade jag knappt röra vid gasen. Vad är det här med lambdasond? hur gör jag med det? |
|
2 liter låter mycket, men visst är 3,5 sexan lite törstig. Min 735iA låg sällan under 1,4 blandad körning. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Det är väl inte så vanligt att Lambdan går sönder eller? Om du kikar i dina besiktningspapper från din senaste bilprovning så kan du se hur avgasvärdena ser ut. | |
|
Låter mycket. Min drog 20 mil motorväg i 130-140 10.5. Annars ligger den på 11.8 nu vinter med blandad körning och vinterdäck. du borde nog kolla upp den. |
|
|
1,1 - 1,4 beroende på körning. Mvh Rasmus |
|
| Hmmmmm...körning :). Står jag stilla så drar den väldigt lite, hehe. Körstil låter nog bättre... | |
|
Om man kopplar ifrån lambdan. Drar den inte lika mycket bensin som om den vore kass då, den får ju inget värde.....? Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.