|
|
|
|---|---|
bjornstrom |
Jag har fått problem med VANOS på min BMW M3 Coupé 1993. Tydligen är axeln skadad längst ut så att muttern inte kan justeras med rätt moment - vilket gör att VANOS inte fungerar som det skall (detta enligt BMW i Stockholm). Jag upptäckte felet när jag skulle besiktiga bilen och fick för högt HC värde. Att byta VANOS kostar stålars som dom flesta vet, känns lite surt när man precis lagt 18.000 för att göra bilen i perfekt skick. Bytte till och med till vita blinkers för bara tre veckor sedan... :( Vad tycker ni? Sälja billigt eller laga och försöka glömma bort problemen man haft? Tips på verkstäder där man kan laga billigare än på BMW i Solna? Här har du hela historien kring problemet med VANOS: Länk |
|
Billigare och bättre verkstad, Per Larsson bil och motor teknik Huddinge 08-7110687. Ekonomiskt bör det vara bättre att fixa vanosen än att sälja billigt. MVH Stephan |
|
bjornstrom |
Tack för tipset! Några fler som kan tipsa om bra verkstäder i Stockholm? Vad tror ni att man får för min bil i nuvarande skick? |
|
Tror också att det är bättre att fixa den än att sälja den som den står. Tror att du ligger ganska rätt i pris när du annonserar den för strax under hundra som den står. Men säkert så kommer folk att försöka pruta ytterligare ner mot 90 000 kanske. Tror däremot att du kan få ut 120-130 för den om du fixar vanosen för ca 15 tusen, alltså borde det löna sig att fixa den. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
| G.W.enginering 08-6595520 är duktig och billig | |
|
Tjenare. Aros Auto i Västerås är också väldigt duktiga när det gäller vanosar. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Instämmer med bumper. Har haft min bil på vanos genomgång på Aros Auto. Billigt och bra. No turbo shit, just real power! Länk |
|
bjornstrom |
Ok! Jag har bud på 92.000,- nu - frågan är om det lönar sig att reparera själv. Funderar på att sälja till högstbjudande i helgen... |
|
Men 92k är ju inte speciellt bra bud. Är din så fräsch som det står i annonsen så är den nog god för en 125 000 repad och klar. Jag skulle helt klart fixa till den innan försäljning. No turbo shit, just real power! Länk |
|
|
Om detta avser: Länk Var det inte den som stod på CarTrade i Täby ett tag?? Sök på CarTrade och BMWPowers användares erfarenheter om dessa på forumet! Mvh //Wille BMWCS #4737 |
|
| Vad görs vid en Vanos genomgång? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.