|
|
|
|---|---|
zerocoòl |
ska bygga grenrör efter jobbet imorrn så jag behöver lite info! hur tjockt måste det vara har hört 3mm, är det riktigt? på en 4cyl 2liter motor, när alla rören går ihop hur tjock behöver innediametern vara då? räcker det med 2tum eller kan det vara smalare! mycket tacksam om jag fick svar ikväll! för på jobbet kan man göra grenrör gratis:) |
| om jag var i dina kläder så skulle jag åka till skroten och köpa ett grenrör ifrån en volvo motor.. typ b21et, det finns garanterat och det kostar inte mycket pengar. svetsa turbo grenrör som håller och är riktigt bra är inte lätt.. | |
imenhoteb |
+ööööö e det volvo sida detta? varför tror du inte ett svetsat grenrör håller? TN |
|
Kan man bara svetsa så håller grenrören bra. imenhoteb har haft ett riktigt fult grenrör (tattarsvetsat) men det har hållt bra, eller hur?! Får man bara riktig genombränning och använder sig av rätt matrial så blir det bättre än ett "nytt"! Angående 3mm godstjocklek och 2"rör blir nog bra, har iallafall funkat för andra! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
imenhoteb |
ja det stämme ..det som sitter på 318 i Turbon e ett riktigt tatar grenrör....Dock så e det ju mer än bara värmen som gör att det går sönder..brytningar..du har ett avgasrör som kan bryta sönder det finaste pulsrör.. kallt varmt..rost vatten mm...har lyckats fått av grenrör mitt på krök av tryckståls kvalite bara genom å köra...å sen har en vanlig mag svetsad fog hållt bättre!! TN |
imenhoteb |
gå in på bild sidan å kolla på turbon med telefon brvid...ett lite litet agg som ska sitta på en alfa som troligen kommer å köra i från alla bmw !!!:) TN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.