|
|
|
|---|---|
|
Detta har hänt : Jag ställde in bilen i garaget. kom tillbaka då var bilen helt utan ström..... Gjorde som det står i instruktionsboken, nödöppning på passagerarsidan, allt frid och fröjd... Bilen startade utan problem, gick som en klocka. alla lås ochj larm funkade perfekt. Jag mitt klantarsle gjorde samma sak igen tre veckor senare, (i förrgår) då funkade inte nödöppningen. kan vara så att jag inte återställde den efter mig. I alla fall så blev det till att krypa ner i skuffen och försöka peta upp knapparna till dörrarna,men icke. bände rätt så friskt på både fram & bak vänster sida. Sitter det någon sensor el. likn. som kan lösa ut om man rycker hårt i knapparna? till slut fick jag upp höger framdörr genom att dra upp knappen samtidigt som farsan micklade med nyckel och handtag på utsidan. Försökte kabla igång bilen men den startar inte (tänder inte ens) och larmet tutar och blinkar så fort jag sätter på nån strömkabeln på batteriet. centrallåset går inte. Kan inte öppna några dörrar förutom höger fram. Larmet är original + immobilizer. tacksam för hjälp!! | |
|
jag vet verkligen inget om elsystemet på en 750..dock är det sånt här många varnar för....svårt som fan att veta...ryck ut alla säkringar till alla strömförbrukare (utom dom nödvändigaste) och funkar det då så sätt tillbaks säkringarna en efter en..det kanske är helt fel metod, men så hade jag gjort....hoppas att det löser sig! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Var nära samma sits, men det slutade lyckligare :) (Se tråden "Strömlös i Skelleftehamn"). Tror lösningen kan vara att koppla in fräscht batteri. Låta larmet tjuta klart. Sedan låsa och larma. Vid upplåsning gar förhoppningsvis larmet återställts. Har inte varit i precis samma sits som dig, men liknande när larmet utlösts oavsiktligt. Alternativet är förstås som alltid bergning till aukt BMW :( |
|
Paap Reeder |
Hej! Min -91:a går bra att öppna på förarsidan. Både med o utan batteri. Lyft handtaget-vrid åt vä. MVH /// Paap R |
|
Nödöppning skall väl fungera också på förarsidan på alla E32? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Tja... på min funkar den bara på passagerar dörren... |
|
|
Infon jag fick på BMW 020 nummer (MYCKET BRA !) var förstås att det är långt från ovanligt att nödöppning kärvar och dom lika gärna kunde hitta nödöppning på hö som på vä och iblandt båda sidor. Så lita inte på att er inte har kärvat ihop. Vet dock inte hur man kan testa den utan att koppla från batteriet. Regeln är dock att den ska finnas på hö sida. Pratar vi om äldre bilar finns jo också förstås möjlighet för bytta lås efter inbrott och skadogörelse. Har själv märken rundt båda mina lås. Denna åverkan skulle väl kanske också vara delaktig i trasig nödöppningsfunktion. |
|
|
Hur gick det ? |
|
|
Tackar som frågar! Nu är allt frid och fröjd igen. Laddade batteriet, plopp,plopp alla lås upp, sen startade hon direkt och spann som en kissemiss.... så nu sover man gott igen. Blir det inte vår nån gång...... trött på att åka Volvo till jobbet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.