|
|
|
|---|---|
Manga |
Har känt ända sen jag köpte min pärla att det luktar lite bensin i skuffen, samt när man står utanför bilen på höger sida. Trodde att det var det gamla vanliga "E28 stället" det läckte på, alltså vid avluftningsrören. Men det gjorde det inte, s¨jag tog bort den lilla luckan i skuffen, och tar man bort den så sitter ju tankarmaturen där. Där hade en jäkla massa skit samlats genom åren med följd att tankarmaturen är i mkt dåligt skick, bilen läcker alltså bara när den är igång och suger bensin ur tanken. Självklart har jag tänkt fixa det här så fort som möjligt, men jag undrar om det är så bra att åka med bilen därför att kombinationen bensin samt att det sitter ett par elkontakter till armaturen är väl inte så bra eller? Vad tror ni?, Ska man våga åka med bilen tills jag hittar en ny tankarmatur eller? (jag har ju iochförsig åkt med den hitills och det har ju gått bra :) Ingen som har en tankarmatur till en M535 -85 förresten? MVH Mange |
|
Förstår att du letar en begagnad tankarmatur,kostar närmare 2000kr att inhandla en ny på BMW iaf(svårt att finna ny någon annanstans misstänker jag)..Bensinläckage är ingenting att leka med så du bör nog så fort som möjligt hitta en ny. Kolla på någon skrot.. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Hej "Manga"! Tack för mail. Kom nu att tänka på att det ju måste vara returen som läcker. Kan kanske inte vara på sugsidan --- om det inte är pkn jag mailade om. MVH /// Paap R |
Manga |
Varför måste det vara returen? Det rinner ju när bilen är igång, samt en liten stund efter att man har stängt av den. Menar du att den skulle gå dåligt ifall det läckte på vägen till motorn? Mange |
Manga |
I dag har jag kollat mer noga - och tillfälligt fixat läckaget. Det var som du sa, Paap returen som läckte. Rören till armaturen hade rostat av. Jag fixade det tillfälligt genom att sätta slangen längre in på rörstumpen som vart kvar. Men som sagt, det var en tillfällig lösning då tankarmaturen inte är i bästa skick direkt. MVH Mange |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.