AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
723

hur byter man chip?

BMW-Bullen
Hej på er alla.
jag har köpt ett chip och nu undrar jag hur man byter det?.
Har en 325 e36:a 92:a utan vanos...
Tack på förhand
Lyfter ur det gamla och trycker dit det nya. Ingen lödning behövs alltså. På BSR:s sida finns lite bilder på hur boxen ser ut på insidan, står visserligen 5-serien men det är samma box.....

Mvh
Patrik
hur gör man på min 540 då någon som vet byter chip alltså (funderar på ett chip från qvarnis)

v8-power
Vad jag vet så alla som man byter chip så sitter det i sockel (BMW alltså), sen finns det ju den senare varianten då man programmerar om boxen när den sitter i bilen.....

Mvh
Patrik
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tänk bara på att koppla bort batteriets pluspol och sedan jorda dig själv, så du inte sabbar det nya eller gamla chippet pga statiskelektrisitet
ant
jag kopplade bort minuspol på mitt batteri och avgjordade mig på ett element i garaget. sen plockade jag ur boxen och la den på en diskbänk. sedan opererade jag bort orginal chippet och satte det nya. sen satte jag i boxen och kopplade på minus polen.
vänatede en kvart. sen startade jag bilen. lät den gå upp till normal arbets temperatur på tomgång sedan körde jag en varierad slinga med bilen. efter detta lät jag högra pedalen utnyttja hela slaglängden och märkte en rolig skillnad på motorkaraktären plus att varvtalet nu går till 7000 rpm..

=====
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.