|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss varit o tittat på en B6a 3,5 -89 Innan jag bestämmer nått så har jag ett par frågor. dom klassiska Alpina rändorna var på sidan var borta, då kom det direkt upp i huvudet att den måste omlackad för inte kan det vara så att det finns bilar utan dom?? och vad ska man mer tänka på när man tittar på en sådan bil? och vad ligger dom i för pris ungefär. Mvh Rickard | |
|
Hej Rickard! Alpina levererar sina bilar med, eller utan, stripes på sidorna. Mao. det är fullt möjligt att bilen du tittade på har originallack, men det kan vara värt att låta en kunnig person titta på detta innan du köper bilen. Låt ex. en lackfirma syna bilen, det tar dem inte mer än 30 sek att se om den blivit omlackad. Sedan behöver ju inte det innebära några problem, men det kan ju vara värt att kolla vidare, om säljaren inte har någon dokumentation eller vet varför bilen blivit omlackad. Att tänka på är i princip de "vanliga" BMW grejjerna. Rost såklart, lyssna på motorn... eller kanske helt enkelt lämna in den på M-test direkt. Det är en så pass ovanlig bil att jag nog skulle kosta på mig en sådan sak, om jag var det minsta osäker på bilens kondition. Ett m-test säger inte allt, men då har du i alla fall gjort vad du kan för att kolla upp bilen. Priset går från ett par hundratusen för riktigt fina exemplar (och S modellen) till 50.000-60.000 för slitna och dåligt skötta bilar. Skicket och ägarna är ALLT på en sådan här bil. En bra bil är en dröm, och kostar därefter.... en dålig bil... kan vara ekonomisk ruin. |
|
Mr Apex |
Hej Rickard! Var kan man titta på bilen? Finns det någon annons på nätet? Är bilen svensksåld? Kanske någon vet något om just den bil som du har tittat på... Mr Apex |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.