|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Stefan ska du mappa i e-tuna,tvivlar på det va.. Jag ska åka till Auto-kinito i uppsala,verkar faktiskt rätt vettiga där. Annars så blir det väl inte så där fruktansvärt stora skillnader mot iår,M5 spjäll,renoverad och balanserad motor,mer laddtryck,körde bara upp till 1.35 iår,och helt nya däck,hos mig kan man snacka om dåliga 60-fötter,inte en under 2sek iår,hade nästan samma 60 fötter med 17" som med slicksen. Och så givetvis försöka ge dig Stefan en match i sommar. |
|
|
Hej Petri. Tror inte det blir E-tuna..troligen Autokinito. Vi får se.. hoppas på många rolige duster till nästa år.. Stefan........ |
|
|
använde orginal spjället till 535:an. Schneberger: vad blir det för motor nu då.?? blir det det du sa för ett tag sen? /Kilander |
|
schneberger |
har sänkt ner en m30b35 under huven nu.. så det blir osm jag sa nästan.. |
|
Kilander: Om det var min fråga du svarade på så menade jag inte gas spjäll,utan spjället i plenumen på s38an. Är ganska dålig på att förklara men jag tror att du förstår vilket jag menar. |
|
|
Finkel: ok.. jag tog bara bort vakumklockan så det står öppet hela tiden, eller typ tror jag iaf. var inte så seriös med det då det fanns viktigare saker att göra. men visst är det så att spjället öppnar vid hård belastning.? /Kilander |
|
|
Kilander.. Vad beträffar stötfångarna så vet ju du lika väl som jag vart kontainern står. Ni har det ju inte vidare "stressigt" nu... har jag hört! Du ska få vingen snart så du kan jobba febrilt med den under julhelgen!! hahahahah... "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
|
Nu så har man kommit igång på riktigt...e28an helt i bitar...underedesmassan och asfaltmattorna snart helt väck...*usch*...och bågen ska snart in och takluckan bort Stort tack till att xx ställer upp för tekniskt support på hjulupphängningen...för sen så ska det gå undan när det svänger(hoppas man). MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Börjar jobba med nyinköpt m42 motor nästa vecka. Ska renoveras, kompsänkas genom svarvning av kolvar, bygga grenrör, kanske o-ringa blocket, större spridare, mera bränsle på ett billigt/vettigt sätt, köpa vettig turbo för ca 230hk (stort sett klart). Mer än så törs man nog inte åka med motronic och något slags extratillskott av bränsle. Nästa vinter ska det däremot inhandlas sprut och köpa större fläkt. Hoppas att man får råd med allt, tillsvidare åker man orginal! |
|
|
Det blir en 2.5l turbomaskin. Länk //Fredrik |
|
|
Blev smittad av Sprettens turbo bygge för 2000kr.Så nu har jag en 318TIC-85.Går som ett spjut efter mycket bekymmer och experimenterande.Först en upp&ner vänt grenrör med en vw diesel turbo,nissan200 spridare ingen ic.Sen gav spridarna upp eftersom dom var "lågohmiga"fick reda på det av Ticco.Nu har jag en adapterflens med 9000T grenrör och turbo,9000 ic,9000 spridare,därav namnet BMWiggen.Dumpv. på gång med psssst.... effekt,laddar 0.8 med original motor 28000mil.Får väl se hur länge det håller.Bilen är en rosthög.Jagar en E30 kombi.Ha det! "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Ny borrat bmw 745 turbo Block 3,5L med m5 stakar alpina topp portad av grottis dr schrick kam 304*, 6st 550cc bosch spridare kkk 27 turbo scania intercooler tig-svettsat grenrör 3"avgas system en appel dämpare,m5 koppling och hådare tryckplatta. sprut och tädning blir så länge 745 turbo tills ekonomin blir bättre blästra och lacka fjäderben,motorbalk,bakvagn mm... Ny lack till sommaren |
|
|
BMWiggen: Vet du hur spikningar låter? //Ticco www.ticco.com |
|
|
För mig blir det lite sugtrimning med SkinneBros portad/planad topp samt nån vassare kam. Har även tiggat ihop en anan typ av luftburk för att få dit ett koniskt filter. |
|
| boa: vad har du gjort av dem gamla 745-kolvarna?? till salu?? behöver bara 4st så om nån råkar vara skuren så gör det ju inget, och vilken borr och slaglängd är det orginal i 745?? ska sitta i M10 isf!! | |
|
Hallå! jag köpte blocket ny borrat med kolvar och stakar mm.... mvh Boa |
|
|
Ticco:Klart att jag vet!!!!Hade lite med 200sx spridarna utan ic.Nu funkar det kanon.Vad beror eldkvastarna ur avg.röret på?sen eller tidig tändning,eller soppan.Ryker nästan ingenting.Jag är inte nybörjare på det sättet!Har väl skruvat i ca.13år på allt möjligt,utom turbo förstås. "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
M20 B25 kompressor... har precis börjat kommer inte bli klart till sommaren om jag inte vinner på lotto :-) Är på jakt efter en dieselvev... Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen |
|
|
Flygarn: Bäckis har en dieselvev till salu har jag för mig, kolla under delar säljes! Länk //Fredrik |
|
µ_bmw_µ |
För min del skall jag utföra en renovering samt lite nätt trimning. I med en 272/284 kam(har inte bestämt mig än, rekommenderas?) öppet luftfilter och sportavgassystem: enkelt tretums eller dubbelt tvåtums. Det får räcka med det i vintern. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.