|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Öppet filter med avskärmning, m3 front , kjolar helvita blinkers, hjulinställning, sälja fälgarna och letar mito split 17".... det var5 väl all.... oh ja byta koppling på cittran samt knutar. kablar stift... kamrem... ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser !!!!!!! |
|
|
Ticco: Inget planerat men visst är man väl där ibland. Min bil är ju köpt i Mölndal och har rullat i Göteborg hela sitt liv tills jag fick den under mitt våld. Den längtar väl hem ibland om inte annat. :) |
|
|
Med lite tur så blir det grenrörsbyte, fixning av topp,ventiler och hastighetsmätare, nya däck antagligen oxo om ekonomin håller. Vore trevligt att ut och köra med sin 520 till sommaren. Någon som vet vart man planar toppen bra o billigt i västerås/stockholms området förresten? Even alcohol can bend the room... |
|
|
Verkar som om alla har finjobb...! Själv ska jag förbereda karossen för blästring (skrapa underredsmassa och dämpmassa), inleda motorrenoveringen osv. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Kan ha o göra med att min E28 är så gott som rostfri och står i plusgrader inomhus, som den gjort senaste 3 åren... :) Even alcohol can bend the room... |
|
|
Gluffis: Kolla med Motorteknik i Västerås AB Tunbytorpsg. 23, 721 37 VÄSTERÅS Tel 021-81 08 20 Fax 021-81 08 21 |
|
|
service, ny framruta, casterstag, silentblock, dragkrok... sen lär man väl bygga färdigt nya rattlåsracern så man får gasa lite :) |
|
|
Just för tillfället byter ja bromsar till värre doningar..sen blir det att putsa lacken lite, ljudbygge finns i tankarna, samnt lite annat plock. /Johan |
|
|
Nu känner man sig slö...har inte fått in bilen i garaget ännu...men dock har jag snart dom mesta delarna jag behöver, och det trillar in lite roliga packet då och då från tyskland :-). För nu ska min andra snurra ihop och i kärran ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Har plockat ur drivlinan i söndags. Lådan på renovering hos Mobimech,ny hardyskiva samt stödlager sen blir bakaxelklumpen renoverad under januari. Har byggt ett special urtrampninglager till min sportkoppling,den tog inte med ett orginal urtrampningslager. Större bromsar fram med race bromsvätska. Lackrengörning,polering samt lackskydd. Sen skall bilen ut...och då är det april. :)))))))))) Bengan |
|
|
Idag har jag beställt JE kolvar med uppflyttad kolvbult och längre verdi vevstakar så man kan varva uppåt 10000varv!Lär ju låte mysigt då längtar längtar tills man får hem dom |
|
|
För min del blir det till att fullfölja twinturbo-konverteringen med allt som hör till. Ska nog även bygga ett helt nytt insug med 12spridare. Då ska nog soppan räcka till... E28 M535i TwinTurbo |
|
|
ekblom: Ett tips kör med 6st iställer,blir 6st mindre som kan krångla,sen om ditt sprut klarar 12st?Och sen mycket lättare att bygga insuget |
|
|
bmw-andreas: Jag LOVAR att titta (läs lyssna) på din skapelse sedan. :) |
|
max f |
har börjat planera på ett projekt. ska bygga om 535an den ska få en m5 3.8l motor med turbo. funderar på att bygga upp till 700hk. ska få hjälp med hela drivlinan från getrag så det pallar alla hästar och vrid. sen är det tänkt att jag ska ägna en sommar till att ställa in insprutet så man får ut så mycket kraft det går ur så lite soppa som möjligt. bilen ska fortfarande vara körbar så det ska uppgraderas lite på väghållningen. ska köra med 16" ev 17" (beror vad man får tag på för skivor) just för bästa grepp. mycket gummi i profil bra vägegenskaper. liten profil sladdar av lätt. ska även göra om panelerna lite funderar på att bygga in multimedia nån gång i kolfiberpaner. ska försöka få en kunnig polare att bygga ljudet. |
|
SAKTA men säkert så går det väl framåt. Men till våren hoppas jag att 02-tic:en ska vara klar. |
|
|
Om pengarna finns ska det vara 500 hp i B7an till våren. Bara lite mer soppa och högre tryck. Tänkte maxa K27-aggregatet(coolt med ketchup!) innan jag uppgraderar. Skolan snart slut, så hoppas på bättring på ekonomi-fronten. jimpa |
|
Vladde |
Jag ska byta topplock på min e30. har lackerat ventilkåpan. ska lackera insugsröret oxå. vart får man tag i blå slangar o kablar. vad kostar dessa. skicka gärna länkar. MVH Vladde |
|
Ska fixa bakhjulsupphängningen och ta bort lite rost på den! Och måste även laga växellåda eftersom den är trasig (någonting inut som gör att växlarna inte vill gå i)! Nytt avgassystem blir det nog också! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Vladde: Blåa silicon slangar köper du på www.alutech.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.