|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vad som skulle kunna sätta käppar i hjulet för mig om jag skulle vilja montera ZF-4HP24EH-lådan (750) i min 730/M30? Passar den över huvud taget på M30? mvh /B | |
|
Tvivlar på att det går: 1.Lådorna är anpassade till helt olika effekter, växlingarna kommer inte att fungera. 2.Tvivlar starkt på att det är samma bultdelning. Bosse J. |
|
|
1a. Anledningen till min fråga var just att jag har satt lite mer effekt i motorn. 1b. Varför skulle effekten spela in på hur växlingarna fungerar? Stallspeed är 2100-2300 på 4HP22EH & 2000-2200 på 4HP24, ligger ändå ganska ok tycker jag... 2. Är detta något du kollat närmare på? I min Bentleymanual är 4HP22EH som jag har monterad nu & 4HP24 väldigt lika, fler av bilderna sägs gälla för bägge... Kanske är converterhuset/"kopplingskåpan" utbytbart mellan dem? mvh /B |
|
|
Har du verkligen ökat effekten så pass mycket att det motiverar ett lådbyte? Dessa lådor är väl av erkännt god kvalitet o tål bra mycket... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Nej, definitivt inte, än... Jag har bytt kam, chip, avgas & luftfilter. Extractor & racekat kommer. Lustgasen däremot, kan sätta mig i ett läge där lådbyte kan kännas motiverat kanske. Jag vet inte hur mycket den tål och ingen jag talat med kan säga med bestämdhet, jag får väldigt svävande svar med inbakade varningar. Men... Lådan kanske inte är den svagaste länken, stakar, vev & kolvar kanske borde prioriteras när man ska ta ut mer pulver. mvh /B |
|
|
Jo kan ju vara en bra ide' att lägga pengarna där först. Du kan ju även fara till din lokala skrot med en tumstock i näven o granska en 750 låda lite närmare... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Det lutar väl åt det... mvh /B |
|
|
Hej! Låter som ett spännande prodjekt. Men koppla av istället och köp en 750. 300 hk och mycket vrid, motorn är helt underbar. Mvh.Cedex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.