AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
541

Koppla ur späären för TV i en 330 Ci -01 import?

to
38
tord00
330 Ci -01
Tjena alla fanatiker!

Hur gör man det. Såg nått om hur man gör på lite äldre modeller.. typ -99.

/T
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tidigare modeller, tom -99 så var det en enkel kombination av knabbtryckningar men from -00 så går det men ska vara betydligt svårare/dyrare.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
to
38
tord00
330 Ci -01
Tjena Robban!

Frågan är vart man kan få tag på information om det. har inte hittat nått här.
Finns det några bra sajter som har sådana där hemligheter för BMW E46 -01:or.

MVH
det har i flera tidigare inlägg påståts att bildkvaliteten kommer att vara kass så fort bilen börjar rulla så varför overhuvudtaget bemöda sig med att betala någon för att ta bort denna spärr. Helt bortkastade pengar enligt mitt tycke. jag skulle iallafall bli bara irriterad av allt flimmrande på skärmen osv. Köp något annat rolig till bilen istället

/Dominik
to
38
tord00
330 Ci -01
Okej, hade ingen aning om det. Vart finns dom inläggen. Eller finns det på någon annan sajt?

/T
Använd sökfunktionen

/Dominik
Kolla med Mobile Centre i England. Jag tror de gör samma modifieringar som Nav-TV i USA. /RS2

Länk
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hejtord. Det går inte, alla fall inte på enkelt sätt. Tom 99 som det skrivs räckte det med en upplösning av en mjukvaruspärr. From bilar prod 99.08 och framåt (E¤&) är det numer omöjligt. Spärren är ihopkopplad med impulsgivaren från vänster bakhjul. Koppla man ur den slutar bla antispinnen att fungera. Tom på BMWhåll(lokal verktad) har man noga forskat i detta och gett upp. Du kan sända Tvmodulen till navtv ovan el annan firma för upplåsning men det lär kosta tusenlappar. Bilden vid körning blir dessutom taskig, mottagningen fungerar bäst vid stillastående( på min 540 98 med borttagen spärr). Mitt råd är att försöka hitta något annat kul att köpa som hjulklapp till digsjälv och bilen istället, varför inte ett orginal hopfällbart paraply med hållare? Mkt snyggt dessutom!:)
Asken
Det lär finnas en annan lösning i Tyskland också som påminner om de elektronikboxar man kopplar in för att bli av med fartspärren. Man blockerar, stör eller filtrerar tydligen hastighetssignalen till tv-modulen på I-bus:en.

Nav-TV:s lösning fungerar men som Asken säger så är den ganska dyr och mottagningen kanske ändå inte blir den bästa...

/RS2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
RS2 helt korrekt. Finns även en kille i holland som säljer sådana boxar för kring 180 Euro men dom vill jag inte ens rekommendera de förstör mer än hjälper.
Dags att byta nic till RS2 plus moms?:))
Asken
Bara för att förtydliga mitt svar. Jag håller helt med dig Asken! Jag skulle aldrig koppla in dessa boxar!

Du menar RS2+M3 Asken? :-)

/RS2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
RS2: Hörde rykten om att det skall anlända ett lätt modifierad A6 i vår?:))
Asken
to
38
tord00
330 Ci -01
Tjena alla BWM dudes!

Tack för alla insynsfulla svar. Ja ja... det blir nog bra som det är i alla fall. Jag va inte riktigt i köpas tankar utan mest för att höra mig för vad som gäller, om det finns någon som lyckats. På nav-tv:s sida kan man se små filmer om när dom kompplat ur spärren och jag tycker att det ser bra ut. Man kanske tar det när man åker över någon gång!

Lev väl och kör försiktigt i vinter!!
På min 540-96 sa killen som jag köpte den av att spärren gick bort när man vred diskantkontrollen på full + sida. Visserligen var det hans kompis på BMW som gjort det,kanske han gjorde nåt annat ochså.
vet ej om detta stämmertycker själv det låter lite skumt,men borta är den iallafall.Och faktiskt så är bilden inte så tokig när man kör uppe runt pajala men i Luleå är den sämre..

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Måste invända om bildkvaliteten. Jag upplever att bilden ofta är mycket bra, framförallt på landsväg. Största problemet är att tv:n inte har motsvarade RDS-funktion, utan att man ganska snart kör utanför den bästa sändaren. Sparar man ner ett tiotal förinställda sändare att välja bland, går det att åka många mil med bra bild.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.