|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Läste någonstans en alvarligt skriven artikel om att M3 ska komma med en turbomatad R6:a på 380HK. Är det någon annan som har "hört" något mer? | |
| Låter märkligt att den bara skulle ha 380 hk med turbo eftersom den har 343 hk utan turbo. Skulle gissa att du blandar ihop detta med nya femserien, E60, där det verkar komma en rak sexa på 3 l med turbo. | |
|
Johann Du som har bra koll på m3(e46) Vad blir det för face lifts på m3? Och när i så fall kommer det? |
|
|
Johan: Så märkligt är det väl ändå inte? Att man inte höjer effekten till max menar jag. Finns ju andra vinster som större marginaler för slitage - vilket inte minst har varit ett problem med S54 motorn. Som jag uppfattade artikeln, då, var att motorn mycket riktigt var tänkt för E60 men att den även skulle hamna i M3:an. Men dessa fakta kommer säkert att ändras till själva premiären. Men som jag undrade var det just hur mycket sanning som ligger bakom. Och just det faktum att det blir turbo i en BMW. |
|
|
Enligt de senaste insider ryktena ifrån Tyskland så är alla turbo planer lagda på is just nu! Angående nya faceliften på M3:an (som kommer fr o m 03/2003) så verkar den bara få ändringar i designen baktill med nya baklampor mm och inte som vanliga Coupén som får nya front och strålkastare mm. /RS2 |
|
|
RS2 finns det bilder på face liften på m3an och i så fall var? |
|
| Starre, nej jag har bara sett bilder på Coupén. Men M3:an ska få samma LED baklampor och tydligen en ny bagagelucka (kanske har att göra med bakljusen). I övrigt så hoppas jag att de låter bli att ändra något mer! :-) RS2 | |
| Hamann kommer med turbo sats till M3 an... | |
|
Essen, Om Audi lyckas plocka ur 380 hk ur 2,7 l så vore det _verkligen_ mkt märkligt om inte BMW kunde plocka ur mer än så ur 3,2 l när man lyckas plocka ur 343 hk UTAN turbo. Man skall helt enkelt inte tro allt man läser på Internet (eller ngn annan stans heller). |
|
| har för mig att ja läste nånstans att man redan kunde få sin M3-03 levererad i mitten av december/januari...men de kanske bara gäller i Tyskland!? | |
|
var finns det bilder på faceliften av Coupén /johan |
|
|
var finns det bilder på faceliften av Coupén /johan |
|
|
LazerEye, BMW började tillverka -03 modellerna redan i september. Johan, nedan har du några bilder på nya coupén. Länk Länk /RS2 |
|
|
Faceliften på M3:an är enligt BMW sverige. Ändring på "färgsättningen av bakljusen"??? samt att listen under nummerskylten skall bli bredare?? Jag fick det mailat så jag har inte ifrågasatt vad dom skrev. |
|
|
Johan: Jag har redan delvist svarat på din fråga. Men en annan faktor är också det faktum att Audis motorer är konstruerade för turbo från början - vilket är av väsentlig skillnad. Om BMW däremot konstruerade en helt ny motor avsedd för turbo så skulle vi nog ha liknande siffror... Men nu spekulerar vi. Jag tror ingenting, utan sökte vidare här på forumet. Men om du inte vet någonting själv, så kan du lämna din nedlåtande attityd hemma. |
|
bjornstrom |
Är det bara jag eller var "uppdateringen" av Coupéns framljus och bakljus extremt fula - eller är det något som ägaren har klistrat på? |
|
FY F*N!! Njurarna ser ju ut som ett babianarsle! Nej det där skulle jag inte betala för att köra omkring i! haha! |
|
|
Essen, Du måste skämta eller menar du på allvar att BMW skulle sätta Turbo på befintlig S54 utan att bygga om den? Skulle det verkligen göra att den håller bättre? Och sen när blev det nedlåtande att påpeka sunt förnuft som många verkar glömma? Om det inte gäller dig så behöver du inte ta åt dig |
|
|
Johan: Du svara med felaktiga jämförelser (Audis 2.7T är på 250HK) och att man inte ska tro allt man läser... Det är alltså INTE vad du säger (skriver), utan HUR du framför det. Lite onödigt när jag söker fakta mao. För all del om vi missförstår varandra, men hittar jag artikeln ska jag posta den så kan var och en bilda sig en egen uppfattning. |
|
|
Essen, RS4 har 380 hk i en 2,7-litersmotor. Ser fram emot att läsa artikeln. |
|
|
Kan inte tänka mig att coupen kommer att se ut så där,det verkar vara en mula enligt mina ögon sett. Den var inte vacker i allafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.