AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.863

Vilken är eran bästa bilaffär?

Sida 3 av 3
Scheckheft
Hej, bästa affär rent pengarmässigt: köpte en Volvo 885 årsm. 97 i Tyskland för ca 95 000:- hos Volvohandlare i Tyskland. Sålde den 6 mån senare för 135 000:-. Vad jag skulle med en Volvo till begriper jag inte än idag... .
Sålde min helrenoverade Volvo Amazon -60 (midnattsblå grått tak) i Tyskland för 50 000:- för ca 6 år sedan. För pengarna inhandlade jag min första BMW (525 tds touring).

/Scheckheft
Kan bara säga att min senaste kärra var det bästa köp jag gjort.528a 96a .Köpte den i våras för en bra peng, strulade lite med firman som sålde den och fick dom att renovera allt som var lite slitet, sen var det bara att tuta och köra. Och det gjorde jag kan jag säga, nästan 4000 mil + 2 servicar...sedan slant jag och gav mig ut i geografin och skrotade hela bilen tyvärr. Fint nog fick jag nästan samma summa av bolaget som jag gav så det ända jag betalade var soppa och service...och jag måste bara säga, vilken bil E39 är, mycket nöjd. Kommer definitivt att köpa något liknande snart igen.

MrMonzen
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
för några år sedan fick jag en ford sierra med rasad motor av en kompis om jag bara kom och hämtade den...bilen såg utvändigt ganska fräsch ut och stod "parkerad" på ett industriområde där den hade havererat. Skrev på pappren men hade inte tid att hämta den så den fick stå kvar ett tag. Efter några dagar så ringer ett åkeri upp mig och har nästan lyckats backa över bilen med en av deras lastbilar inne på industriområdet. Det hela slutade med att jag fick 12000 av försäkringsbolaget (som ju inte visste att motorn rasat).........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.