|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Köpte volvo 740 för 7000:- Bytte den och 3000:- mot en Nissan 200sx med skuren motor =10000:- Ny motor inkl montering 10000:- plus lite smått 2000:- =22000:- Bytte den mot en 525IX -92 rakt av! Kostade på den ca 4000:- och sålde den sedan för 52000:- Jag har aldrig lurat någon men köpt av folk som velat bli av med bilen snabbt och sen har jag väntat på rätt köpare. Alla mina bilar är till salu för rätt pris. När jag köpte min E36 så letade jag bland gamla annonser på börsen och ringde runt hos dem som givit upp hoppet om försäljning. Prutade 8-9000:- på min fina E36. Jag Bestämmer sällan exakt vad jag ska ha för bil utan köper när ett klipp dyker upp. HAr även en Mondeo som ska säljas snart som jag kommer dra iväg billigt men ändå göra vinst. Billiga bilar finns, man ska bara veta var man letar. Jag har även lite kontakter hos ett företag och en bilhandlare så jag kan köpa ut leasingbilar och inbyten. Automat är bekvämt |
|
|
Jag köpte en väl inkörd maxutrustad MB 300E -88 för 15.000, min första bil. Lite fix och sedan besiktning, sedan bytte jag den mot en 735iA -92 och lade 8.000 kr i mellan. Allså kostade BMW:n mig 23.000, sedan köpte jag 17" och lite annat småplock, kostade inte så mycket, och sålde den i höstas för 40.000 kr. Ganska hyfsad vinst tycker jag. Nu återstår det bara att se om man kan göra en lika bra affär på 750i:n. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Köpte en S**B 9000 '88 som gått knappt 6000mil för 74000, sålde den 2,5 år senare för 77000... :) *Best Man Wins* |
|
|
Porsche 911 2,4l -69 inköpt för 19k med kass soppa pump och en rostskadad bakskärm (killen trodde motorn var kass) såld nybes 2 mån senare för 79k. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
O jag som trodde jag gjorde bra affär... *s* *Best Man Wins* |
|
|
Njaa Speddy, bilar är nog bara världens näst sämsta sparbössor, jag vill hävda att båtar är värre, eller som en klok gammal amerikan sa: "A boat is a hole in the water into wich people throw money!" Själv har jag inte gjort några vinster på varken båtar eller bilar, eller mc för den delen, även om jag såklart hoppas att bmw'n visar sig bli en bra affär, eftersom jag tycker att jag fick den till synnerligen bra pris. Men det är klart det återstår ju att se den dag den är såld, även om det lär dröjja:) |
|
|
"Att havskappsegla är som att stå i kallduschen och riva sönder tusenlappar" En devis jag lever efter. Automat är bekvämt |
|
PeBe |
Till:nofx16 Volvo är fantastiskt va!? |
| PeBe: nej, hade de varit fantastiska så hade jag behållt dem ;) Däremot är det underbart att SÄLJA en volvo i Sverige. | |
|
Köpte en demobil (Ford Mondeo V6 Ghia) av MotorAmi för 170000:-. Bilen hade vid köpet 1850 mil på mätaren. Samma bil sålde jag tillbaka till handlaren ett år senare, då med 7000 mil på mätaren. I näven fick jag 167000:-. 5150 mil i ur och skur för 3000:-, det tycker jag är en bra affär. Datsun 120Y, köpt en fredag, påkörd av en SAAB på lördagen. Otroligt fin bil, kostade mig 10.000:-, men gav 20.000:- ut från försäkringsbolaget. Jag saknar den mintgröna rackaren ännu! :D Bästa köpet är kanske ändå min Alpina BiTurbo, att hitta en oskruvad, osmälld och helt original BiTurbo, är inte lätt. Jag är säker på att det blir en hygglig affär om jag en dag säljer den. Fast de flesta bilaffärer är ju rena vansinnesprojekten... pengar ut, pengar ut, pengar ut... suck! :( |
|
PeBe |
OK!nofx16 Fantastiskt att äga och kunna sälja en Volvo på det viset i Sverige!? |
|
Köpte min första bil 1974 som var en pontiac LeMans 66 för 8500:- sålde den efter 3 år obes. för 13500:- CHS |
|
|
köpte för snart 3 år sen en Audi S2 -91 för 75000:- (begärt pris var 95') Den hade en skadad tröskel-låda (heter de så?) men det tog vi på säljarens försäkring, jag betalade självrisken. Sen bytet jag bromsarna runt om å lite olja osv... sammanlagt med självrisken la jag ut 7000:- sen visade det ju sej att Audi S2 e en totalt super tråkig bil att köra, den har absolut noll känsla i ratten... S2an va fasiken värre å ratta än min vinterbil som e en Renault 19. Så jag sålde bilen 3 månader senare... fick 105 tusen av en glad norrlänning... (så de e inte bara 08or som köper för dyra bilar) det var min bästa bilaffär... sen har jag sålt min Gammla M3 E30 med vinst efter drygt 2 år å 1400 mil, samt en Porsche 944 -84 med vinst efter 2 år å 1000 mil. /Jonas |
|
|
Min bästa bilaffär var , hör och häpna, Min M3a! Köpte den i extremt bra skick för endast 135000:- (årsm 95). Dock med dåliga däck. Köpte 4 nya däck för3800:- REApris) och körde en sommar och ställde av den på vintern samt lagade startmotorn som kärvade lite(kostnad 1500). Därefter sålde jag den till våren för 140 000:- och både köpare och säljare var helnöjda!! Jag körde i princip gratis ca 1300mil med min fd. M3a |
|
mackan325 |
Helt garanterat Maserati 222 BiTurbo -88'an jag aldrig köpte ;-) Hade nog varit en alldels katastrofal affär även om priset var helt rätt, motorn lät något alldeles fantastiskt, bilen bara hade en ägare och gått 1850 mil. |
|
Min bästa affär blir en lågmilad 730 -88 i nyskick som jag fick tag på för 47000 och sålde för 69000,och köpte tillbaka efter 6 mån. igen för 51000 och sålde den för 65000. |
|
|
Köpte en SAAB 9000 CD -89 på 24 000 mil för 9000:- sålde den efter 2 månader för 19 000:- Inte fel...... Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
|
Jag kanske har gått miste om min bästa bil affär!!! Köpte M3:an för 100 och drygt en månad senare blev jag bjuden 120, jag tackade nej, vi får väl se om jag kommer att ångra mig eller inte. Mvh Abbe Länk |
|
|
Har bara gjort vinst på mina senaste bilaffärer... BMW 735an jag hade köpte jag för 21000 och sålde för 27000 (la inte ner nåt på den). Hade en Fiat Uno Turbo -90 en gång som jag köpte för 15000 och sålde för 20000, la endast ner några hundringar på att höja laddtrycket. ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Alex: grattis, fattar fan inte hur man lyckas kränga en 89:ans saab 9000 för 19000:-! om det inte var typ tre år sedan då. Har själv precis sålt en 90:ans 9000 cd, fick kämpa för att få ut 9000:- för den. Annars är det svårt att göra pengar på privata bilaffärer, speciellt på de bilar man vill ha eftersom man då inte tänker riktigt klart. Jag har gjort några plus affärer på sistone men totalt sett har jag nog förlorat ett par hundratusen på mina ungefär 25 bilar som jag haft. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.