AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
772

Takräcke till Z3 Coupe?

Såg en Z3 Coupe med skidlast på taket igår. Kollade i dag och BMW har takräcke till Z3 Coupe. Kostar runt 2500. Det känns lite mycket för två pinnar i aluminium...
Är det någon som vet om det finns billigare än så?
Thule har till Coupén!
Jag har själv kollat runt en del så jag funderar på att köpa räcke samt en box.
z3_3litre
jag vill också ha det! Me jag hittar bara till 3 serien på www.thule.com
eF
900
eFx
520d Touring -09
Zodiak, va kostar dem?

/eFx
Genom Thule's hemsida fick jag att mekonomen är deras återförsäljare. Jag ringde och dem sa att dem har både hure och Jetpak. Thule 840, Jetpack 650. thule ska vara betydligt bättre enligt dem så det ska vara värt 200 spänn extra...

Dem var dock lite osäkra om det passar till Z3. I deras katalog så stog det att ska passa till alla BMW efter 99 men dem var osäkra om det gäller även Z3. Jag ska hämta min bil från inspektion 1 hos Borgs bil om några timmar då frågar jag om det.
Har ingen aning om vad de kostar i butik. Jag bor typ rätt nära Thules fabrik så jag känner lite folk som jobbar där.

/Per
eF
900
eFx
520d Touring -09
Allright!

/eFx
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Är det någon som vet vad Thules kostar?
"Jag vill också ha takräcke så jag får på skidorna på bilen..."

// Micke
Thule kostar 840 hos mekonomen. Skidfästen ligger på 55 styck.
Fast om du ska ha box så såg jag ett par på borsen på bmwpower..
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Tack, Z3C 4 ever!
Kollade du om de passade?
Har Thule något produkt nummer på takräcket?

Mvh
Micke
Jo, det ska passa enligt Borgs Bil. Så nu har jag lurat farsan att köpa det som julklapp till mig...
Jag vet inte vad det är för produkt nummer dock. Jag ringde till Mekonomen och frågade och han sa att dem hade till BMW fästen men jag frågade aldrig om produktnummmer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.