|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min instrumentpanel lever ett eget liv ibland. Det hela började med att tankmätaren la ner... sedan började den plinga och nollställa trippen. ibland så behagar inte hastighetsmätaren att fungera och andra små egenheter. Någon som har förslag / ideer på vad felet är och hur man åtgärdar det utan att gå i personlig konkurs ! En riktig bil drar minst 2 liter milen ! | |
|
Kolla upp hur kretskortet ser ut. Det styr det mesta som du har fel på. Det finns beganade. Volvo vad är det när det finns BMW!! |
|
|
Tackar..... En riktig bil drar minst 2 liter milen ! |
|
|
Mycket har skrivits om detta "fenomen". Sök inlägg. Hittade bla. detta : Länk Länk. Mvh.Patric |
|
Paap Reeder |
Hej "webspy"! Har själv inte hunnit kolla men läste i Bentleys att det under panelen på rattsidan skall finnas en B+ pol/anslutning. Samma typ som finns i reläboxen där h-reläerna och b-pumpreläerna sitter Skulle muttern lossna p g a skakningar uppstår glapp. Skall checka upp min "te vecka". MVH /// Paap R |
|
SI kortet byttes ganska kort innan jag övertog vår "otto". Har aldrig läst något på nätet om att nång lyckats laga SI kort på 750. De kort som finns på E34 finns det flertal beskrivningar av lagningar på webben. Tror SI kortet ligger på ca 4000. Det vore även bra att byta alla glödlamper när man först har öppnat också ? Tankarmaturen är förstås också bytt då tankmätaren inte vaknade efter SI kort byte :) (Misstänker att det var så jag fick in plastskräp i tanken.) |
|
|
Är det någon skillnad på kretskortet på en 750i jämfört med andra BMW E32/E34? Borde väl vara samma kondensatorer som behöver bytas? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Igår hände det lite fler spännande saker när jag fick batteritorsk. *Check Tacho* *Check KM/Miles* Någon som har haft denna uppenbarelse på sin 750 ? *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Min får också spunk i bland. Men bara när det är riktigt kallt ute. Då är det bara att slå av tändningen och slå på igen så funkar den!!! Länk |
|
|
Här läst om konstigt beteende efter startkabelanvändning. Men har aldrig haft det själv. Tror det är megaskillnad på SI kort på E34 och E32. Det var liksom min poäng :)Har tittat på Si kortet till en 535 -89 som jag står som ägare på, men en familjmedlem disponerar. Det såg inte riktigt modern ut :) |
|
svardska |
min pratade italienska plötsligt idag! |
|
tryck in högra knappen på instrumentpanelen, ställ nyckeln i första läget... efter ett par sekunder så kommer ett nytt språk upp... fortsätt hålla knappen inne och slå på tändningen så har du ett nytt språk ! *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Problemet när den pratar italienska är ju att man kan känna sig kränkt när man ska se vad klockan är... Jeppe |
|
svardska |
? |
|
Det heter "Hora" på italienska... Jeppe |
|
|
Helt rätt.... Hora e Hurra på danska oxå.... glöm aldrig det ! *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Jag är ganska säker på att det inte skiljer något speciellt mellan en 750 och en 530:s instrument. Det som kan skilja är om E34:n har det lilla instrumentet eller om den har den modernare versionen. Men tar du 2 st. 88:or där både 750:n och E34:an har SI indikator så är uppbyggnaden identiskt tror jag. Rent optiskt är det hastighet,tank och ev. varv som skiljer lite i gradering men det ju ganska ovidkommande i detta fall. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.