|
|
|
|---|---|
|
Elände,elände,,börjar bli mycke nu på min Bmw. Hade för två veckor sen ett litet mysterium igen,,Kom ut på morgonen o skulle starta bilen,vred om nyckeln,,O inget hände!!!!!Höll på så i en timme,,då det plötsligt fixade till sig,,tills idag,,då det åter var samma fenomen!! Man vrider om o inget händer,,det ända som hörs det e ngt typ av "kluckande" i panelen o i motorutrymmet i några sekunder,,verkar som den här gången att jag inte får igång den alls,,o jag som ska till Bosch på Tisdag för att dom ska kolla upp pumpen=)) Ja,ja,,,det e ju snart Jul ngt positivt kanske.Ngn vänlig själ därute som varit med om samma sak? Vore tacksam för Lite Hjälp....Mvh Valle | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kopparblecket i Solenoiden kan vara slitet eller bränt så att det inte ger kontakt över till Startmotorns lindning.Prova att hålla kvar tändnyckeln i tändläge i ca 20 sek, så att det alstras lite värme i solenoiden. Vänta 10 sek och prova igen. Annars så kan du ha dåliga anslutningar på starmotorn finns en tunn kabel som spänningsätter från tändlåset, ansluten oftast med en kabelsko som kan glappa, sedan har du grovanslutningar på både batteri och startmotor. Batteristatus?.Sådan här bekymmer kommer med kylan då kopparmaterial ändra form rätt mycket, så att det går utanför de toleranser som finns för fullgod funktion. Är sedan grejerna mycket slitna så gör det ju saken bättre precis. MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sorry Tändläge ska vara startläge så klart. MVH Hasso Länk |
| Tack för hjälpen!! Det var så lätt som att "peta" på en bred kontakt som sitter på startmotorn!! O vipps så startade bilen,,,körde 5km o sedan uppstod ett annat fel som jag har frågat om på inlägget längre upp,,,under rubriken: "broms o Servoproblem av Karla Jr",,, | |
jocker18@home.se |
valle, välkommen till klubben "krånglande bil och ingen vet riktigt vad det är" :D WmB SoundZ |
|
valle, välkommen till klubben "krånglande bil och ingen vet riktigt vad det är" :D WmB SoundZ =),,Tack!!Det e så när man inte kan ett skit om bilar o e tvungen o lämna in till en verstad hela tiden...Här kan man få lite hjälp iallafall,,så man vet på ett ungefär,,för annars kan man bli Jävligt blåst på Verkstäderna |
|
jocker18@home.se |
joo. jag har alltid lyckats hålla mig ifrån verkstäder, och det är tack vare bmmpower! stort tack, tror ni har sparat mig närmare 40000:- WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.