AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
506

Polis radar

Ko
55
Kosmos
M3 smg 02
Nån som vet vart man kan köpa laserstörare! Dom är väl bättre änn laservarnare? Funkar dom bra? Nån som vet?

ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt!
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Länk
Ja, dom funkar...
Ko
55
Kosmos
M3 smg 02
Är det vad du hört eler testat själv?.:0)
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Både och...
Har passerat en kontroll där polisen stod och tittade förvånat på sitt "vapen". Det var dock i början när det här med laserstörare var både nytt och lagligt. Nuförtiden blir man nog invinkad om det inte kommer något mätvärde i deras display. Men dom kan ju iallafall inte sätta dit dig för fortkörning.
Ko
55
Kosmos
M3 smg 02
ok...måste skaffa en sån, annars är det nog kört. Har du en m3 smg?
Ko
55
Kosmos
M3 smg 02
läste fel
Det finns väl igan laser varnare....Det är ju så att lasern avläser farten efter att laserstålen har riktats mot föremålet vilket kräver att polisen måste aktivera lasern efter att ha siktat på bilen. det tar typ 1-2 sekunder innan dem har mättresultat så man skulle aldrig hinna reagera på varning... Så laserstörare är det enda som hjälper...
Men jag har hört att det går numera se om laserstrålen är aktivt störd och då har ju farbror blå stifftat lagar som säger att man bi botfälld ändå...men man blir ju inte av med lappen!
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Det är ju några meters spridning på lasern (vid ett par hundra meter) så om konstapeln skjuter på bilar framför så kan varnaren snappa upp det.
3500 :- hmm.. kan ju va värt det om man har prövotid..

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Ni
126
Ninja rejser
850i -91
740i -97
1200:- i böter plus beslagagning plus att de kan ta kortet om du inte har en jävligt bra förklaring(menar provotid nu). Inte så god ide. Jag bryr mig inte om hurt fort du kör bara du inte skadar nån annan. Lätt att skjuta bort men när man nästan tagig livet på en polare förändras en synsätt på köra fort.

Om fartblindhet var en erkänd sjukdom skulle jag vara sjukskriven 24/7
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.