|
|
|
|---|---|
| Nu när det har börjat bli kallare även här i stan så drar runt 1.2-1.4 vid kallstarter. Dock så sjunker den lagom till att man är framme på jobbet:), då är den nere på ca:1.2. Har Ni märkt av sammafenomen nu när det är kallare? Vid starten brukar Ni låta motorn gå ett tag eller är det bättre att köra i väg med en gång? | |
|
Vad jag hört ska man inte låta motorn bli varm enbart gm tomgångskörning, utan att köra iväg lugnt tills motorn uppnått arb.temperatur (ca 80-90 gr). Jag snittar 1,20 - 1,25/mil. *Best Man Wins* |
|
|
Bäst att poängtera att det är under sommaren den drar detta, men det visste du ju redan eftersom den inte används nu ;) *Best Man Wins* |
|
|
hmm.. brukar starta bilen typ 5 min innan jag ska åka när det e kallt.. det e alltså inte så bra.. Vet nån vad Motorvärmare kostar att montera i M5:an? /Jimmy Länk www.aspwebb.com |
|
|
Bmw735ia Tror att Asken pratade något runt 6k för en bensinvärmare monterat och klar om jag inte minns helt fel.Då är det med gsm styrning coolt va!!Hade varit bra om det fanns i bilen i morse:) Det borde kosta ungefär lika mycke för en m3 som m5 antar jag?Drar din M5 mera nu under vintern och i så fall hur mycket mera? |
|
|
BMW735IA: Jag monterade in Mv+gren på min M5:a ifjol,det va ett jävla jobb fick jag höra dom blev tom tvugna att palla upp motorn och plocka bort det ena motorfästet.Arbetet gjordes naturligtvis under ifrån.Nu hade jag fått fast pris på detta innan jag lämnade in bilen. 2500:- för arbetet grejerna hade jag köpt själv innan.Dom höll på från 07.30 tills 15.30.men då hade inte bmw meken gjort detta någongång tidigare.... |
|
| Det stämmer som BMWCoupe säger att man inte ska tomgångsköra en kall motor, utan man ska köra den i lugnt tempo tills den blir varm. Anledningen till det är att det tar för lång tid för motorn att bli varm på tomgång och kallkörning är ju som bekant inte bra. Då är det bättre att belasta den litegrann och få upp temperaturen snabbt istället. | |
|
Jepp, i instruktionsboken står max en halv minut tomgångskörning på kall motor! Mvh Patrik |
|
| Det jag har märkt av kylan är att bilen går så j***a mycket bättre med den kalla luften! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.