|
|
|
|---|---|
Wizard |
Nu är det problem, bilen som i övrigt går hur bra som helst stannar nu när jag har i drive och back-läget. Det går bra när man fått rull på bilen då stannar den inte...men det är just när man står still vid ett rödlyse och ska börja rulla (när man släpper på bromsen) det är då den stannar. Oljevarnings lampan lyser också, så jag fyllde på med olja men den beter sig fortfarande likadant. Den har inte varit på service i min ägo, men det börjar bli dags känner jag...den har gått 30000 mil. Några små el-skavanker har den också...start spärren blinkar frenetiskt och bilen går att starta utan start-spärren. Hur mycket går en service på, på en BMW-verkstad? Mvh-Oscar(orolig). Ozzman comet |
Wizard |
Ingen som vet? Ozzman comet |
|
Det liknar problemen jag haft på min 525. Börja med att prova om det är likadant med nyladdat batteri, fungerar den då kan det vara dåligt batteri, laddning, eller som i mitt fall att startmotorn drar för mycket ström vilket gör att innan bilen laddat hackar lådan (automatlådorna är ganska strömkrävande). Lycka till! M v h Patric |
|
|
Min förra 735iA -92 betedde sig på liknande vis ibland, men på den bilen var bränslepumpen på upphällningen, så det var säkert det som var felet. Om det är samma på din diesel vet jag ej, men jag funderar på om det finns någon startspärr i lådan som är feljusterad, allså den ssom gör att man ej kan starta motorn utan att ha P eller N-läge i. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
Wizard |
Tack! Nu funkar den! Jag kopplade ur batteriet, sen kopplade jag tillbaks det igen och då var det inga problem. Men den ska ändå in på servive på BMW...Det är dags hur som helst! Tack än en gång för svaren. Mvh-Ozzy. Ozzman comet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.