|
|
|
|---|---|
nenad |
det e som nån slags gul vit smörja på undersidan av oljelocket..e det något alvarigt eller tacksam för alla svar |
|
Tyvärr så är det det. Du får in vatten i oljan av någon anledning. Kan bero på att topplockspackningen har gått eller att du har spricka i toppen eller att toppen har slaget sig ....kan även vara blocket som är spräckt. Har du kokat motorn? Iaf så bör du inte köra med bilen till det är åtgärdat!!! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
518i slow mobil |
ska inte alltid tro det värsta... Om du kör mycket korta sträckor så blir motorn aldirg helt genomvarm, och det bildas kondens i den... Kör motorn riktig varm så kanske det löser sig-... E det förresten gräddvitt eller kritvitt? E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fullt normalt vintertid med gråvit kondensörja under oljelocket. Försvinner inget vatten så är det inget att oroa sig för.Bildas oftast vid kortare körning som föregående säger om inte motorn blir genomvarm. Kan bli ganska mycket så visst ser det oroande ut, men en fullt normal företeelse. MVH Hasso Länk |
|
ibland är det rikrigt skönt att se att man inte behöver ställa frågan!!! har samma sörja under locket men nu ska den rastas av ordentligt :) Frazze |
|
|
Hej ! Motoroljor måste upp till minst 60 grader för att vatten skall "kokas" bort, många korta sträckor med halvkall motor innebär att vattenmängden inte minskar utan ökar. Detta är inget problem för mig som i min bil gärna kör extra omvägar till och från jobbet. |
|
nenad |
bilen har nu ståt i 2 månader och bara startats i garaget och kört fram o tillbaka i garaget toppen och allt byttes i somras därför blev jag orolig men jag ska ta o köra den varm o se tack så mycket för alla svaren nu kan jag sova på nätterna |
diamantsvart_bmw |
skönt då slipper jag sörja på mitt lock, pendlar mellan Örebro och stockholm så vattnet i min bil borde försvinna Snart BMW 535I med skinn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.