|
|
|
|---|---|
snide |
hej. undrar om jag har motorvärmare? jag har en sladd framme vid dimljusen och undrar om jag har en motorvärmare installerad eller om jag har möjlighet att installera en. vill helst inte ha besserwisser-svar som man sett lite överallt här på forumet. En del kan ju faktiskt inte lika mycket. men jag tar gärna emot konstruktiva och givande svar. en fråga till: hur fixar man en waschwasser-givare? köpa ny? var? skroten kanske? den lyser fastän jag fyllt på. tack b6 alpina 3,5 är ju en drömbil |
|
Sladd? Hänger där en sladd löst eller sitter där en kontakt? Om du har en kontakt så är chansen stor att du har motorvärmare, eller att där iallafall suttit en. waschwassergivare köpes lämpligen på närmsta BMW-ÅF, eller på skroten om du hittar en fungerande. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
snide |
hej nofx16. gillar du nofx eller? skitbra band! ok. jag har en sladd som går ut från höger under kofångaren. men hur vet jag om den finns där?(värmaren) och var köper jag en sladd som passar till ett 220v uttag? mekonomen kanske? vad kostar en givare på skroten då? inte dyrt eller? |
|
Jepp visst gillar jag NOFX! :) Hur du ser om värmaren sitter på plats eller ej överlåter jag till experterna....Sladden kan du köpa i vilken bil-butik som helst, exempelvis mekonomen ja. Givaren lär inte kosta många kronor på skroten, max 20 skulle jag tippa på. Mvh Kalle |
|
|
Troligen har du det monterat, men följ kablen baklängs..elementet sitter monerat in i motorblocket. Ang washergivaren...kolla så det inte är så enkelt att den bara har hängt sig. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
På min iX är Washwassergivaren byglad, dvs att en kabel är satt mellan de befintliga kabelskorna. Funktionen försvinner men det lyser iallafall inte i checkkontrollen. Man märker ju när det tar slut! ;-) Borde själv fixa mig en givare... posta gärna här vad den kostar då du inhandlat en. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
hellonasty |
Angående motorvärmaren kan du krypa under bilen och kolla på höger sida av motorn strax under grenrören. Monterade nämligen just en sådan på min 328 =) Ett annat sätt att se är om du haft sladden i en natt står tempmätaren en bit upp det blå när du startar bilen. När jag köpte min förra bil en E36 320 lovade säljaren att installera motorvärmare till självkostnadspris 2000kr. När jag långt senare kröp under den för att kolla hur den var monterad fann jag att där fanns ingen motorvärmare. Den sympatiske säljare hade skitit i det och bara satt en eluttag i kupén!!! Ibland bekräftar sig myten om bilförsäljare =) |
snide |
schysst kille! kanske samma som jag råkat ut för? :) ok. tack grabbar för svaren. ska hissa upp den och kolla. |
snide |
tja. nu har jag kollat, och det verkar som om sladden går till någonting på motorblocket ungefär vid, eller under oljefiltret. det låter ju som om att det skulle kunna vara en motorvärmare. fan vad skönt att man kanske kan få lite värme i bilen innan man är framme. det är ju visst inte så bra för motorn att aldrig bli riktigt varm när man kör. nu ska man bara tjacka en sladd då! |
| Angående givaren så kolla så att den inte har snurrat, det hade min och då kan den inte sluta. Den var alltså uppochner, tog 3 sekunder att vrida tillbaka den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.