|
|
|
|---|---|
|
Det börjar att lukta som bränd olja i kupén när man drar ut bilen mot 4000rpm men kör man under det så börjar det inte lukta även fast motorn är varm.. har försökt att lokalisera varsifrån doften kommer ifrån men det luktar inget i motor kupén. så är det nån som har haft nått liknade problem eller vet vad det kan vara så är glad om ni skulle kunna informera mig om det.. Mvh Pjerka | |
jocker18@home.se |
hmm, katalysatorn? WmB SoundZ |
|
M535i -86 har väl ingen Kat?? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Prova med att göra en rejäl motortvätt av hela motorn så kan du se om det läcker olja någonstans. Asken |
|
| Kanske är lamellerna som är slitna=luktar asbest... Kopplingslukt. | |
|
Hmm låter som mitt problem per_j82 ! Men vad köper man för lameller eller koppling i huvudtaget till en 535i -86 med Alpina B6 växellåda ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Har samma fenomen i min bil beroende på läckande ventilkåpspackning = rinner ner olja på grenröret och det verkar bara trycka ut olja när man "frestar" bilen? Nåja kolla på grenröret när du gasat om det ligger nån olja på det. Finns det något i bakkant på motorn som kan kasta ur sig olja så det rinner ner på främre röret? // Henke Bleifuss |
|
|
Tack för alla svaren.. nu gäller det bara å gå ut å se om man lyckas fixa till det så man slipper den där förbannade doften.. Mvh Pjerka |
|
|
Pjerka,kolla oljegivaren sitter mot torpeden,den brukar ge upp ,lätt o billigt o fixa. Länk |
|
|
Wrath: Kontakta tidigare ägare å kolla vad det är för prylar på din bil. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Vadå tänkte du ? _____________________________________________ Länk |
|
|
så att du får rätt koppling? /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
trucker: Okey ska ta och kolla den med. tack för tipset. Mvh Pjerka |
|
|
Sök upp personen som har byggt din bil å ta reda på vad det är exact för drivlina som sitter på din bil. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Jo iof , men borde man inte kunna läsa bara på lådan så ser man ju vad det är för grejjer ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Skadar aldrig å veta vad han har gjort med bilen :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Sant , men jag har inte orkat letat upp hans nummer då jag inte har det... Men måste nog göra det , har då kollat upp vad det är för diff och kam , det är original diff iaf och det är Dr. Shrick 290 graders kamaxel för jag hade ett kvitto med artikelnummer så jag ringde motornord så det löste sig , men jag tror ändå jag har nå tändningsproblem eller soppa problem för att effekten dör av vid 4500 varv. och effekt kurvan ska ju som många vet dala i slutet men min går upp till 4912 sen går den spikrakt ned... vilket är rätt konstigt... _____________________________________________ Länk |
|
|
Drar motorn onormalt mycket olja ? Kanske dags att se över tätningar i toppen... Hade 528i E28 den drog endel olja om man varvade lite..man fick se till att ha rutor o taklucka stängda om man stannade tvärt efter gaspådrag annars blev man olje-gasad inne i bilen ! |
|
|
nu när bilen börjar gå som bra har den börjat ta olja ! jag hoppas det är tätningarna , måste så snart som möjligt göra en ventiljustering iaf... konstigt om oljeringarna har farit för kolvringar , oljringar , sotningssats , ventilstyrningar , ventiler , ventiltätningar , ventilpackning etc. byttes 92 så man tycker ju inte att det borde vara oljeringarna >:( /Mvh Göran |
|
|
Hej! Ta kopplingen, gå in på ett ställe där du vill handla den. Och säg att du vill ha en sådan här och lägg kopplingen på disken. Om de frågar vad det är till för bil, säg att du blev ombedd av en kompis att byta den. De hittar garanterat den. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
kopplingen är inget problem... utan att den drar oroväckande mycket olja... /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.