AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
352

m3 limo-95

Tja undrar vad min m3 limo-95 kan vara värd?
Den har all utrustning utom elstolar, är i drömskick men är TYVÄRR utan s-bok.
Funderar på M-test

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
STOOOR varningsflagg på en M-bil utan servicebok!

Konstigt att det nästan bara är de dyra entusiastbilarnas ägare som "slarvar bort" serviceböckerna!

Om säljaren inte kan dokumentera milen och gjorda servicar bör du nog välja en annan bil!
Alternativt pruta kraftigt (typ 30-40000 under motsvarande bil med servicebok/dokumentation).

Läs denna tråd så förstår du att den bil som saknar bok/dokumentation lätt kan ha rullat upp mot 30 000mil!
Länk

Mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Eftersom du redan verkar ha köpt bilen så är det inte lönt att ge rådet "Avstå från köp, hitta annan bil" vilket är det normala när nyare bil utan servicebok dyker upp. Gäller ju i ännu högre grad en M-bil.

När du redan har bilen så kan du ju ändå tjäna på att gräva i bilens historia och kanske få tag i dokument som styrker vissa miltal vid vissa tidpunkter.

När det gäller värdering så vet jag inte. Du har inte angett hur många mil bilen rullat. Hur mycket en saknad servicebok värderas vill jag inte gissa på men det är säkert en hel del. Finns många M3:or till salu och varför vill någon välja en som saknar s-bok när man kan få en som har dok. historia.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.