|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vart batteriet till larmanordningen sitter,inte på nyckeln.. det måste finnas nån annanstans vi fick upp att batteriet var dåligt på båda nycklar. M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. | |
|
hmm..du menar till själva styrenheten till larmet?? var det inte ngn som sade att på nyare bilar (e38, e39?) så satt det ett extra batteri antingen under baksätet eller i bagaget som gav ström till bl.a larm... vet dock inte om det är så på din bil..är det ett orig. larm ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Ja bmw orginal-larm är det. men det kom upp i check-controlen,stog.. low batterie key remote.. Vete tusan vad som menas.. M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. |
|
|
Extra batteri fanns i vissa äldre modeller i samband med bensin eller dieselvärmare. På din beskrivning är det batteriet i själva nyckeln (remote key). På E39 -00 funkar det så här: Ett laddningsbart batteri som laddas via induktiv överföring när nyckeln sitter i tändningslåset. Osäker på hur det är i din modell, kan vara vanliga knappceller som behöver bytas. FP |
|
|
Nä det kan inte var batteriena i nyckeln,för först så varna den i min frus nyckel när hon var ut till bilen.. Sen min bara 20min efter,måste va nåt annat.. M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. |
|
|
Beats me. I just en 750 iAL såg jag ett extra batteri i skuffen, vill minnas ett det var c:a 24Ah stort. Är några år sen, minns inte vilken årsmodell heller. Borde inte ha med larmet att göra, detta batteri laddas som vanligt när motorn är i gång. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.