AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
512

Byta av batteri till larmdosan..

Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Nån som vet vart batteriet till larmanordningen sitter,inte på nyckeln.. det måste finnas nån annanstans
vi fick upp att batteriet var dåligt på båda nycklar.

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
hmm..du menar till själva styrenheten till larmet?? var det inte ngn som sade att på nyare bilar (e38, e39?) så satt det ett extra batteri antingen under baksätet eller i bagaget som gav ström till bl.a larm...

vet dock inte om det är så på din bil..är det ett orig. larm ?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Ja bmw orginal-larm är det.
men det kom upp i check-controlen,stog.. low batterie
key remote..
Vete tusan vad som menas..

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
Extra batteri fanns i vissa äldre modeller i samband med bensin eller dieselvärmare.
På din beskrivning är det batteriet i själva nyckeln (remote key). På E39 -00 funkar det så här: Ett laddningsbart batteri som laddas via induktiv överföring när nyckeln sitter i tändningslåset. Osäker på hur det är i din modell, kan vara vanliga knappceller som behöver bytas.

FP
Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Nä det kan inte var batteriena i nyckeln,för först så varna den i min frus nyckel när hon var ut till bilen..
Sen min bara 20min efter,måste va nåt annat..

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
Beats me. I just en 750 iAL såg jag ett extra batteri i skuffen, vill minnas ett det var c:a 24Ah stort. Är några år sen, minns inte vilken årsmodell heller. Borde inte ha med larmet att göra, detta batteri laddas som vanligt när motorn är i gång.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.