AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
352

avåkning imorse (reprationsfråga)

Jag hade oturen att sladda av vägen imorse med min 325 E36, och hamnade i en snödriva. Som tur var så fick jag hjälp av en vänlig bonde att dra upp bilen.
Men jag upptäckte efter att ha kört en stund att framhjulen vibrerar kraftigt i farter över 60 km/h :/
Jag bad en kompis kolla vad det kunde vara och han kollade under bilen och sa att krängningshämmaren var sned och möjligtvis skada på hjulupphängning.

Jag tänkte börja ringa runt imorgon och få tag på nån verkstad.
Är det någon som vet vad en sådan reparation kostar i runda slängar? Är det stora ingrepp som behövs?

/kalle
hmm, jag vet inte vad det kan kosta..men du bör även göra en hjulinställning efteråt...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Du får nog räkna med några lappar för det hela skulle jag tippa på. En kränghämmare är ju i och för sig inte så dyr, men om det är mer som är skadat så blir det ju dyrare förstås.

"Letar efter en trimmad E28"
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kolla så att du inte har fullt med snö i något av hjulen sedan avåkningen. Detta medför en enorm obalans. Det där med krängningshämmaren kan ju faktiskt ha varit sedan förr. Borde hålla för en del tycker jag.

Värt att kolla iaf.

Min skrothög: Länk
En sned krängare orsakar inga vibrationer. Du har säkert snö i fälgarna eller möjligen en krokig fälg.

Micke
bj
9
bjorre
525i Touring -07
Snö i fälgarna? hade inte din kompis kollat under bilen ? då brukar man se om det är snö i fälgarna =), men annars kan det ju faktiskt vara så att du stött i en sten och slagit bort vikterna på fälgen eller fått den vind (talar av egen erfarenhet, första vintern är ruskigt kul efter man fått körkort)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.