|
|
|
|---|---|
M-Mag |
Jag har en 318i -92. Den startar alltid normalt. men när motorn är varm och jag startar den börjar den gå orent ca10 sek efter start-ögonblicket. Detta slutar efter 5-10 sek om jag ger lite gas. jag har bytt tändstifft, fördelar lock och rotor. Men felet fortgår. Vad kan vara fel? "Your Toyota is not fantastic." |
|
hmmmm, kan vara kallstarten som spökar för dig, kolla den... ///M-power for the folks!!! |
|
M-Mag |
Vadå kallstarten? Den startar alltid perfekt o går perfekt, men vid start när den är varm blir den sånn? men OK, var sitter den där "Kallstarten" då? "Your Toyota is not fantastic." |
|
Min gissning är att bränsletrycket inte håller... antagligen en backventil som är otät. Dvs det tar en stund innan pumpen fått upp trycket igen och då går den normalt. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
M-Mag |
Okej kan ju vara så, men var sitter en sådan backventil? M v h Magnus "Your Toyota is not fantastic." |
|
Det har jag däremot inte en susning om. Har ingen koll alls på E36. Någon annan som kanske kan hjälpa till här? --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.