|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja bygga ett par riktigt maffiga dörrsidor till min E36 Coupé. Har tänkt att använda 6.5" högtalare. Någon som har några erfarenheter? Var kan man t.ex få tag på vinyl i samma färg som inredningen (ljusgrått skinn)? Brukar proffsen bygga lådor i dörrarna eller spelar högtalarna ut i dörrarna? Tack... | |
jeppe_L |
vill också veta lite om ett sånt bygge... 18 åring med BMW:) önskas köpa 4st Intergral A2 (7x17") |
|
har inga erfarenheter av detta bygge i en E36 men dok. flera andra bilmodeller . Om man ska vara uppriktig så använder de flesta proffs inte en låda i dörren utan dörrens volym som låda . Men den dämpas rejält med asfaltsmatta eller nois killer . Vad man däremot ska lägga ner tid på är en stum och stabil baffel att montera högtalarna i . Att hitta skin i samma färg som original är mycket svårt eller ska jag säga DYRT (en sadelmakare fixar allt) . Vad man däremot kan göra är att försiktigt dra loss original skin och återanvända denna när man byggt sin nya dörrsida . MVH TONY ///M3 |
|
|
Lyfter denna gamla tråd lite då jag själv ska göra som trådmakaren :) Hur löste ni ert "problem"? Jag kan inte gå den enkla vägen att dra bort skinnet och återanvända det för jag har köpt nya dörrsidor som ska demoleras och sedan kläs i "original utförande". Så vad skulle det kosta att dels köpa skinnet(har samma färg som BBB), och vad skulle jobbet kosta. Uppskattnigsvis? |
|
| Och hur får man reda på vad för färgkod det är på skinnet? Är den enda utvägen att ta med originaldörrarna till en sadelmakare och visa honom dem, så han kan göra "kopior"? | |
|
Är inte helt hundra men har för mig topntrim eller om de var någon annan liknande butik som hade en matchande "bmw" standard läder/skinn liknande look. ang ljudet i övrigt. Jag hade byggt lådor! Annars så tänker jag täta och göra nya bafflar på orginal placeringen av 5.25orna. (bakom kickpanelen) på min egen e36a. Ska ha i ett 3-vägs kit. |
|
|
Att bygga en låda i trämaterial som blir bra till 6,5" är nästan omöjligt. De brukar behöva ganska stor volym, vilket innebär att du garanterat får offra lyxen att kunna hissa ner rutorna. Nej, bättre med rejäla bafflar. Köp silentcoat till dämpningen, betydligt bättre dämpförmåga än illaluktande asfaltmattor.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.