AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.581

Vad lyssnar ni på i bilen?

Sida 8 av 13
Visa användare
36
gecko
318is Coupé -93
518i -95
K 1200 S -05
Oftast är det Metal i växlarens magasin. Jag har lyssnat åtminstone på System of a Down, At the Gates, Kotiteollisuus, Death, Rotten Sound, Nightwish, Napalm Death, Dismember, Stratovarius samt Bad Religion de senaste veckorna. Ibland vill man dock lyssna på M42 motorns arga ljud istället.

Brutalizes My Wallet
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Lyssnar på V8an och Rammstein för det mesta.
TRANCE TECHNO HIPHOP SOUL R N B OSV
För det mesta är det avgasmuller som gäller, men när cd'n snurrar är det...

Chicane, 4 Strings, ATB, Blank & Jones, Depeche Mode, Fragma, York, Ian Van Dahl, Iio, Jan Johnston, Mike Koglin, Paul van Dyk, Phats & Small, Plummet, Push, Ratty, Robert Miles, Sash, Scooter, Snap, Tomcraft m.fl.

Musik som egentligen hör hemma på dansgolvet, men det är mumma i bilen oxå.

Mellan all dunka dunka musik smyger det sig in lite Metallica, ZZ Top, Sisters of Mercy och även lite godingar från Billy Idol.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Tysk autobahn musik är ju klart Modern talking och Blue system, passar bäst i tyska bilar..:)
bo
282
bobbby
320i -91
När cd är igång blir de oftast AC/DC, Hammerfall, Sting och liknande.
På radion blir det oftast Radio City.

Bobby
netz
I CD´n är det Nightwisch,Hammerfall,Pain.Rammstein ibland.På radion Hit FM. Ej för högt (man får ju inte överösta mullret från V12,an).

See you
Netz
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag har en cd-växlare med 10 cd-skivor i. Det är 70 och 80-tal, mest Dire Straits, Alphaville, Modern Talking och Adolphsson & Falk, men även en del blandskivor med Metallica, Rammstein och diverse onänmbara, bortglömda, 80-talssynthare.

Men det är inte det jag är här för att berätta!

Ibland, när jag börjar kunna cd-växlarens innehåll bättre än nationaldemokraterna kan sitt partiprogram, så slår jag på radion.

Detta överförmynderiets påfund!

Ty, sedan överförmynderimyndigheten för ett antal år sedan lämnade frekvensnätet fritt för envar, så har ett antal hjärntvättslobbyister kört igång sändare med namn som Radio Stix, Mix Mongol och mycket annat.

Dessa stationer UTGER sig för att sända den "bästa blandningen av nya och gamla låtar".

I själva verket sänder de den SÄMSTA blandningen (enligt flera undersökningar gjorda bland allt från tänkande varelser till encelliga organismer och drivved). Denna paradox, gör att min kropp att börjar skaka i okontrollerbara spasmer och min högerfot att hoppa som en trumpinne. På mindre än fem sekunder har min hjärna börjat koka av den sämsta upptänkliga blandningen av nya och gamla låtar.

Som alla förstår är en bilförare med överkokt hjärna, direkt olämplig att framföra ett fordon.

De spelar så dålig musik, att träd lövar av, gråstenar gråter och delfiner begår kollektivt självmord genom att simma in i propellrarna på atlantkryssare.

Tycker ni det är bra? Att delfiner dör, för att de här människorna ska få spela sin "musik" och göra reklam för Ojax Mineralrent??

Det tycker inte jag! Jag tycker att alla BMW ägare borde ta sitt ansvar och rädda delfinerna! Det ät inte svårt, det gäller bara att SLÅ AV radion, det GÅR att göra det! När du hör Tina Turners "simply the best" för miljonte gången, så MÅSTE DU INTE nynna med, DU kan rädda en delfin!!

Om jag någonsin får chansen, så ska jag nyckla en raklamradioanställd människas bil! Ja det ska jag! Ja, det är ett hot! Jag hatar dem mer än Aftonbladets rubriksättare (det vill inte säga lite).

Vart är Reclaim The Streets när man behöver dem? Jo, ute och sabbar barer på Stureplan!! Barerna är inte fienden, de är trevliga ställen, de gillar delfiner, det gör inte Radio Smix! Radio Smix HATAR delfiner och allt levande, de vill bara ha reklamintäker och lallande, hjärntvättade, fånar som driver omkring på gator och torg.

Snyft, jag pallar inte med dem. När de säger "efter reklamen blir det Carola, Robbie Williams och Cher, bara här på Radio Smix, med Sveriges bästa blandning av nya och gamla låtar".

Varför kan ingen stoppa dem? Hur kan de få hålla på? Hjälp!!

Var är min terapeut??
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
quixotic2: håller med dig in till sista bokstaven! :D
Det e ju då man sätter på en sliskig låt med modern talking o växlar ner och bara kopplar av.. Orkar inte heller med sånt komersiellt radioskit!
Det är väl jävligt skönt att det finns ett alternativ till (s)veriges radio, (s)r!!! De har ju inte fattat något om vad objektivitet är. Lyssna bara på Transit på söndagar 15.03. Man tror att det är kpml(r):s egan sändningar. Men visst jag håller med reklamradion är tjatig ibland men man behöver ju inte lyssna på den! Jag tror jag blir lika arg på (s)r och även (s)(v)t som du, quixotic2, blir på Radio Stix ;-) !!!
Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
får väl meddela att i min bil går det ganska mycket hellacopters, glucifer, flaming sideburns, nofx, kyuss, Q O T S A, hedlig nintendo 8bit, plus lite trallvänligt som millencollin, foo fighters, 3 doors down och liknande när sambon är me.. :)

men men, har märkt att jag gärna sänker för att höra motorn istället :) stereon går mer på långresor..

MVH

Jotta
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
quixotic2, du är helt vansinnig! hahahaha veckans roligaste inlägg? :-)))))) Håller med dig, lyssnar A_L_D_R_I_G på radio! Varför, när det finns cd-skivor? Ta och byt magasin i växlaren din. Håller även med Romeo Olsson om att man gärna kan slippa (S)R.

Jonas,

Du verkar ha bra smak både gällande bilval och musik(NOFX, Foo Fighters, Millencolin).

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Quixotic2, bäst på länge! :oDDDD

För övrigt håller jag med dig i sakfrågan!
Hur i hela.....kan alla radiostationer ha "bästa" musiken? (Det klart de spelar ju exakt samma låtar så det kanske stämmer.....) Frågan är bara VEM som tycker att de spelar den bästa musiken?
Har man gjort marknadsundersökningen på någon mentalinstitution eller under ett knarkparty i ett tonårsrum?

Mvh
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tack, tack! Jag VISSTE väl att det inte bara var jag som tyckte att reklamradion är det sämsta skit som sänts sedan "hej trafikant" i SR P1 lades ner i början av 80-talet.

Johan: Det har slagit mig också, jag blir (med risk för att låta dum i huvudet) rent ut sagt förbannad, när de säger att de:

1. Blandar
2. Spelar den BÄSTA blandningen
3. Säger att man bara hör låtarna på deras station

Inget är ju sant, vilket gör deras eviga tjat till rena förolämpningar av Svenssons uppfattningsförmåga och intelligens. För min del, så skulle de lika gärna kunna säga "du är en enkelspårig, dum och trist jävla trygghetsfetischist, därför ska du lyssna på oss".

Jag kommer ibland på mig med att slå på reklamradion för att få något att bli förbannad på. Jag är 100% övertygad om att mycket av de aggressioner och skrikande människor man ser i bilköer, är riktade mot reklamradiopratarna... och inte medtrafikanterna. Jag brukar i alla fall be dem hålla käft och lovar alltid dyrt och heligt att dekapitera dem om jag vid något tillfälle skulle träffa dem.

Om jag fick välja, så skulle jag vilja ha en "populärmusikalisk" statlig kanal (som komplement till numer totalt urballade p3) och lägga ner alla privata stationer.

Avslutningsvis, jag är inte kommunist, men jag avskyr det Svensk reklamradio är idag!
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Metallica... Såklart =->

Bilar kör man, BMW åker man..
La
12
Lars F
318is E36 -94
quixotic2: Det finns en "populärmusikalisk" statlig kanal faktiskt som dessutom är mycket trevlig att lyssna på, mycket musik och lite snack. Dock är den digital så antingen får du fixa en dabradio eller lyssna via nätet!
SR X heter kanalen: Länk

Själv brukade jag (har ingen bil nu) lyssna på realtidsförstärkt motorljud i bilen!
Koppla in en mic i motorutrymmet, koppla sedan ihop micen med en MD och därefter kopplar man in en kasettadapter till lineoututgången. Kasettadaptern är det nu bara att stoppa in i bilens bandare och man kan nu avnjuta ditt motorljud med den ljudvolym man själv önskar :) Dessutom kan man tro att man sitter i en M1a om man har ordentliga högtalare bak ;)

En Z3 skall ha tak!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Säger bara en sak. 95,3.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Vad skall man med radio? spelar bara gammal skitmusik man har hört för länge sänn ;)
Klaus & Klaus - Hitmix 2002 (eller 2003).. lysnade på den här om dagen.. Äkta tysk musik med dragningar till dom tysk/österriska alperna.. haha!!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Lars: Intressant! Är det en del i deras drive för digital radio? Med andra ord finns det nu åtminstone en anledning att titta på en DAB radio.

Säga vad man vill, men Svenska staten pushar faktiskt på, både med digital-tv och digital-radio. Det tror jag inte är många andra länders statliga organ som gör... i alla fall inte i den omfatnting som man gör i Sverige. Någon uppe på Teracom är förmodligen jäkligt driven... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.