|
Sida 7 av 13
|
|
|---|---|
|
90-tals euro såklart! .........BMWLundqvist......... |
|
|
För er med Kazaa, iMesh, DirectConnect eller liknande kan jag rekomendera att ladda ner följande ÄKTA bimmermusik: Naabtal Duo - Lederhosensamba Alpenland Quintett - Frau Maier Wolfgang Petry - Frei für Dich Wolfgang Petry - Hölle, Hölle, Hölle Heinz Rudolf Kunze - Finden Sie Mabel Günter Gabriel - Papa trinkt Bier Och bäst av alla: Gerhard Schröder - Der Steuersong Annars hävdar jag att "Ulf Lundell - Club Zebra" är den överlägset bästa bilåkarplattan för närvarande. Tätt följd av "Carte Blanche 2", samt "Bad Astronaut - Houston we have a drinking problem". Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Boppers_ |
jag lyssnar på Boppers...dom är ju bra..men creedence, dire straits m.m går också bra... vi ses på vägen |
|
Haha, Kalle, underbart! =) Själv lyssnar jag på allt från Slayer till The Covenant till Queen till Scooter... En salig blandning alltså. Hiphop, amerikansk tönt-metal och Sven Ingvars har dock inget i min bil att göra... uscha Det finns dock en tysk klassiker som inte får glömmas, det är Die Prinzen - Alles nur Geklaut, given hit säger jag bara!!! |
|
| Nä, fy på mig, glömde alldeles bort... Die Toten Hosen har ju gjort mängder med sköna tyska punkrock-slagdängor, klockrent i din "Hitler-pulka" ;) | |
| Hellacopters.....jag blir en så lugn & harmonisk förare av den musiken! ;) | |
|
Eber, Die Prinzen - Millionär är en klassiker också. Tämligen vidrig. Eller "Die Ärtzte - Männer sind Schweine" :) Mosse, ooo ja mycket avslappnande ;) Kan även rekomendera Strung Out - Radio Suicide, om du vill ha ytterligare problem med att hålla hastighetsbegränsningar :) Mvh Kalle |
|
|
nofx16: trodde du lyssnade på kraftverk,Falco alt Nena:)) |
|
|
Starre, de är lite för "mainstream" ;-D Men falco är inte alls dum! //Herr Komisaar (stavning?) |
|
|
nofx16: Falco lever inte längre inte heller mozart om du för står vad jag menar:) |
|
|
när jag är själv i bilen brukar jag lyssna på tung och skön trance!mkt melo och uplifting trance, samlingar typ Trance Energy å liknanade snurrar nästan alltid i min cdspelare!Damien Thorn har gjort en mix som det är BAS i vill ja lova, fy fan, hela bilen dunkar ju nästan av vägen när man lirar den!Bara och säga till om ni vill ha den förresten!Annars är förekommer det mkt annat i bilen, men då ska tilläggas att jag inte åker ensam :)))! /MVH Michael |
|
|
Cradle funkar! FRED |
|
| Sven Ingvars kramgoa favoriter.... | |
|
Allt med metal typ Death, speed, hard, core osv. :) |
|
|
Intact Instinct, Son Kite, Jeff Mills, Adam Beyer, Roni Size, Photek, Kraftwek, J5, Loop Troop, Dr. Dre, Kent, Elliot Smith, The Doors, Massive Attack, Tricky, Dj Shadow, Lee "scratch" Perry, Bunrning Spear, eek-a Mouse, System of a down, Sepultura, Soulfly, Ministry.. En musikstil för varje "körstil"... =] |
|
|
Midnight Oil - beds are burning Länk |
|
|
Denna tråd värkar död, så jag drar den upp igen :D Lysnar bara på trance & dance i bilen. Eurodance, tidlig 90-talls är inte fel. Snap - Rythm is a dancer.. mmm!! Kroatiska Colonia är oxo en stoor favorit. I min strävan efter å hitta tysk-språkig dance/trance hittade jag fölgande i min mp3-samling: dj_r.o.c.k.-dein_ist_mein_ganzes_herz__radio_edit Lautsprecher - Richtig Laut Raumfahrer - Traureise das_modul_vs._at-love-computerliebe7.1__watermoon_radio_mix looga - nessaja (vocal radio edit) marc_van_linden_-_sturm_der_nacht säkert flera, men för många låtar å leta i *s* |
|
|
Jag lider av kass-ett bandspelare vilket betyder att jag måste spela av mina skivor grrr...(Men en Blaupunkt Melbourne från sent 80-tal i en -86:a ser helrätt ut). Ljudet lider dock! Det jag spelat av, och som sitter perfekt i 635;an är Underbara: Theatre of Tragedy (före "Musique"), Last Rites: "Guided by Light" (Tung, maskinell, vacker och harmonisk) Flowing Tears:"Serpentine" och Alice in Chains:"Dirt" funkar också rätt bra. Jag tror dock starkt på Candlemass, och tänker göra blandband med bl.a dessa herrar + handplockade, mer drömska grejjer av Moonspell, Tiamat, Tristania, Cradle of F., Dimmu B. och lite annat myspysgotiskt... Skulle gärna vilja ha lite pianomusik också, samt Edvard Grieg. Mark Knopfler och Leonard Cohen är inte heller fel i en Bumse, även om jag saknar dem i min samling. Fredrik |
|
| Tycker att det är lite dålig stil att jag är den ende som förespråkar Fosterländsk Bayrische Lederhosenpolka und liknande. :-) | |
chrille70 |
Jag lyssnar helst av allt på en rak sexa på på 2,5-liter och 192 hk... :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.