AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
38.583

Vad lyssnar ni på i bilen?

Sida 6 av 13
Rockklassiker såklart:) Där kanalen inte fungerar så blir det metallica eller liknande..
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
ChristianF: Svårt att säga, Suzie q är bra men min absoluta favorit är fortunet sun (stavning?).

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
När frugan är med i bilen blir det Mariah Carey, Anastacia & sånt. När ungarna är med i bilen blir det En Bamsevisa med Britt-Erik samt div. blandat. När jag åker själv blir det Hammerfall, Pain, Metallica, Dreamtheater, AC/DC, Michael Ruff, Toto, Maiden, Limp Bisquit, Avril Lavigne, Div. funk, samt div. dance & trance. Helst på oerhört hög volym, men för tillfället har jag originalljud förutom cd-spelaren så det blir inte så högt just nu. Ska dock in en sjuhelvetes stereo med tiden. Ska ev tävla ? att jag ska ha bilen som demobil för företaget.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Oftast rockklassiker 106,7 FM,annars är favoritskivan "Money for nothing" med dIRE sTRAITS.
För er som gillar rock och inte bor i sthlm kan jag rekommendera aftonbladet.se där rockklassiker finns som WEB-radio,fast det kanske ni redan har upptäckt...

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Money for nothing get your chicks for free ;) Den är riktigt bra.

Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Kör aldrig med nedvevade rutor - ej heller på sommaren. Då släpper man ju ut den sköna kylan... ;)

Synd bara att det är så skrutt-uselt ljud i E38'an. Min tidigare Volvo S90 hade jag mycket bättre ljud i samt att det var enkelt att ordna till. Det är det ju inte precis i E38:an... Tungt skäl för byte till W220 eller E65...

Sånt här som nedan har jag bl.a. i CD-växlarn. Blir ett fasligt fumlande på p-platser och så.

Länk - Musiken till den poetiska TV-serien "Brideshead Revisited" - Perfekt för en lusttur till ett slott i Engelsk landsbygd en vacker sommardag
Länk - Modern amerikansk västkustjazz, varning för trafikfarlig luft-bas men kräver riktigt bra (ljud-)grejor för att komma till sin rätt eller bara hajja hur bra de är.
Länk - Funk-mizen av "The Robots"
på "the Mix" - utmärkt att gliiida runt i en förort till
Länk - Klassiker att yla sig hes till ;) under långtur
Länk - Vackert... man kör som en ängel, släpper fram alla och har sig
Länk Ett extravarv för det är så trevligt att köra bilen / den där låten är ju bara såå bra... hör "Anytime"
Länk - cool, tillbakalutad och fräsch "vuxenjazz" - lysande för långkörningar
Länk - funking, klurig "vuxenjazz" - kan dock medföra oväntat inspirerande körning
Länk - Bäst på parkeringen medan man väntar på nån/nåt - luftgitarr är inge bra medans man kör ;)
Länk - Gasglatt!
+ allt nytt kul som dyker upp hela tiden men som inte håller så länge som det i denna lista

Direkt olämpliga för lyssning i bil då de är trafikfarligt bra enligt min uppfattning (men jag syndar...)
Länk - Ex: Dancing in the Moonlight, borde inte "musiklås" i.st.f. "alkolås" krävas i bilen ;)
Länk - Men oj - halloj!
Länk Esperanto, titellåten och "Crosstalk" - oj, kör som en vilde

Mvh Björn
Bimmer7er
balmgren: Bra smak, särskilt ToTo och Journey! Kan tänka mig att du gillar - Boston "More than a feeling"

Du behöver väl inte byta bil för att få bättre ljud :(
Vad sägs om bättre ljudanläggning ;)

/// Bimmer7er
Visa användare
605
göran
525ixt-94
det märks att de flesta är uppväxta på 80-talet
och fastnat där. :-0

Släng på lite 2pac och känn er välkomna till
2000-talet :-)

/ göran, gubbe, tonåring på på 70-talet /
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence. Finns inte mycket som slår det just nu...
håller med göran :)
li
1.959
liste
535i -89
Rogge - det var ju ett år sen den plattan kom! Har du verkligen inte hört något som kan konkurrera på ett helt år?? ;) Fast den ÄR ju bra, det är den.

NP: Placebo - "Sleeping with Ghosts"
Ro
28
RobertF
525i -93
Beror på vad för sorts körning man gör och när på dygnet. Typ kör ja på natten så sitter techno eller nått med ordentlig fart i så att man håller sig vaken. Placebo, Prodigy, Astral Projection eller Timo Maas är bra musik för natt körning eller allmän köra fort musik.
Annars kan soft som typ Sophie Zelmani sitta skönt..
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Problemet med ljudanläggningen är att en Top HiFi option i en E38 är i det närmaste omöjligt att göra något med om man inte vill spendera hemska pengar. Det är som om de gett sig attans på att det inte skall gå att modda, förmodligen under illusionen att det var "bra nog". Har som möjligt projekt att byta ut högtalarelementen som jag skrivt om i minst en annan tråd - men är inte alls säker på att det blir bra nog så jag tvekar.

Jodå - gillar Boston med, såg dem på Johanneshovs isstadion cirka 1980, fast inte är de lika bra som Journey. ;)

Är också gubbe och upplevde det mesta av min tonårstid under det härliga sjuttiotalet. Visst håller man i det som var bra när man växte upp men jag lyssnar och köper också sånt som är nytt. Fast samma gäller nu som då; bara ibland är nytt=bra.

Mvh Björn
T.A.T.U lyssnar jag på eftersom de är 2styck coola brudar som e super coola och de passar min Beemer fett
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Liste - faktum är att jag köpt en hel del bra plattor sedan SDOIT, men det är som sagt inte mycket som jag hittat som kan konkurrera. Tro nu inte att jag är en gammal stofil som bara lyssnar på gamla plattor! SDOIT och Scenes from a Memory är nog de bästa plattorna i min (ca: 600 st cd) samling. Men det är klart, det finns ju mycket annat bra.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Liste- Visst kan det hända att även jag drar i en platta med exempelvis Dark Funeral, At the Gates, Crown eller gamla hederliga Merciless... Fast det var ett tag sen nu =)

Den klassiska biten skippar jag dock än så länge. Finns gott om tid att upptäcka den tidlösa musiken senare, man måste ju prioritera "nyheterna" medan man är ung... eller? =)

//Koffe
li
1.959
liste
535i -89
Rogge - Jag tycker faktiskt att både "Images & Words" och "Awake" är bättre än "Scenes...", men jag vet att många tycker som du. Huvudsaken är ju att man fattar att bandet är bra, eller hur?? ;) Tips: Opeths senaste "Deliverance" - riktigt progressiv och riktigt kalasbra!

Koffe - Missa inte Bloodbaths relativt nya (slutet på förra året) "Resurrection Through Carnage". Med tanke på de band du räknade upp bör de tilltala dig (tror jag).

NP: Placebo - "Sleeping with Ghosts"
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Nirvana

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
In Flames, At The Gates, m.fl.

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
St
16
Stefan A
740iL -99
BMW Z3 1,8 - 97
Jag lyssnar på Hiphop/Dance :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.