|
Sida 11 av 13
|
|
|---|---|
| Depeche Mode, Kraftwerk, Kent, Front 242, M30B35 (Favoriten) mm.. Det mesta funkar så länge det inte är Hip-Hop. | |
|
Lyssnar numera på kasset! Trodde själv inte att detta skulle hända, men till min 525a köpte jag en ny fin Jvc cd-mp3 spelare, men nu ligger den och skräpar i en låda i garaget. Istället sitter jag och flinar nöjt över min BMW Bavaria business C Rds original årsmodell 1991. Den satt i mitt senast förvärvade 750, och min första tanke var ett kasta upp den direkt. Men sedan upptäckte jag hur kul den är med orginalgrejer, denna bandare förstärker bara den närmast magiska 80-talsjuppie känslorna E32 ger mig. Hittar man sedan en klockren kasset som tomas ledins samlings mix 1990 så är ju lyckan fullständig. Bedrövligt är det dock hur svårt det är att få tag i kassetter idag, jag jagade runt som en dåre på mackar, stormarknader osv., men hittade bara dansband och astrids sagor liknande skräp som inte alls passar i så häftig bil som 750i. Minst sagt sorgligt. Så det blir till att spela in egna bland band. Sedan vill jag glädja NOFX-kalle med att han inte alls är ensam om att föredra genuin tysk kvalitetsmusik. Just nu har jag snöat i in på Die Prinzen och den tyska hiphop gruppen fanta vier, klockrena att spela över på kasset och ha i bilen när man är ute och glider och bara känner sig häftig. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
J.L, Du som ändå kör så mycket bör definitivt ta en nöjestripp ned till Deutschland, där regerar kasettbanden märkligt nog fortfarande! Och dessutom med idel fin musik, så som David Hasselhoffs greatest hits, Klaus Wunderlich och Alpenland Quintett :-DD På väg ned kan du sälja din MP3-spelare billigt till mig ;-) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
Oakman |
Jag lyssnar på "Lagwagon - Hoss" - bandet när jag är ute o kör... det enda kassettband med bra musik på jag äger :) ----- // Olof |
|
The Rasmus är hyfsade, synd bara att de inte har fler låtar som håller "In The Shadows"-klass. // Lazze Länk |
|
|
Vad gäller Tyska musikanter så är Michael Schenkers gitarrspel modell Awesome! // Lazze Länk |
|
|
kalle: jag hade planerat en sväng ner till Frankfurt i sommar, jag har släktingar som bor där, men nu blir det inte så. Kanske blir av till våren istället lagom när man ställer på 750i:n igen. Vet att tyskarna gillar band, så det borde vara rena guldgruvan att ramla in i en musikaffär där nere. Men som tur är kan man ju alltid ladda ner sin musik och bränna ut den för att sedan spela över till band. Lite omständigt, men vad gör man inte. Angående min mp3-spelare: jag tror att jag behåller den ändå, säkrast så om man skulle ändra sig:) En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
TOTO!!! annars blir d Rhino As A Pet, Playboyz, Eagles, Ledin, Europe, Dream Theater, Metallica, 80 & 90-tals-samlingar me ballader o hårdrock, Michael Ruff, Michael Schenker, Rammstein, Celine Dion, Gyllene Tider, Avril Lavinge, Chicago, Earht Wind and Fire, Tower Of Power, Elvis o Eilert Pilarm hehe man ha ju lite o välja på i skivsamlingen men d mesta musiken man gillar gör sig bäst bakom en rak 6:a... ha faktiskt ingen radioantenn(effektnedsättande viktökning) men man missar inte mjycke på radion (skulle vara GOLD FM) d farliga me bra musik e att högerfoten blir tung... men ibland e d skoj... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
V8:ans muller! // Dr. H |
|
|
Just nu lyssnar jag på senaste Absolute Dance och Depeche Mode, varvat med soundet från Eisenmanns dova muller = vilket jag i första hand hellre lyssnar på. :-) Länk |
|
|
Hypertraxx,Ian van Dahl,Aquagen,ibland The Clash Inemellanåt letar sig en Ramonesskiva in i bilen,får en lustig effekt på mitt högerben,det sträcker på sig lite hetsigt. Läste äntligen igenom tråden och skrattade så jag vek mig dubbel när jag läste quixotic2 inlägg från 2003-05-03 16:57 Håller helt klart med dig om detta,sanslöst att dom har lyssnare,man kan tydligen leda en häst till vatten OCH få den att dricka :) Henrik |
|
Mr Apex |
Jag lyssnar på vänner som skriker: "bromsa, bromsa" eller "nu dör vi"... Mr Apex |
320-325 |
ventil knack och drie straits |
|
Transatlantic..... säger jag bara.....lyssna på dom--- Billy B-10 |
|
|
Blir mycket trance, typ Paul Van Dyk, Dj Tiesto, Solar Stone osv.. och ibland gör mina vänner konstiga anstränga ljud när jag tar en kurva lite "inspirerat" :) - G - |
|
|
KISS, Christina Aguilera och Pelle Gessle funkar för tillfället bäst. Ofta så slår jag av stereon och lyssnar på det underbara motorljudet från sexan istället, fler som jag? |
|
| Mr. Apex: lol! jag lyssnar på ungefär samma sak som dig.. fast i mitt fall är det min bättre hälft som skriker åt mig att ta det lugnt :) | |
|
Som folk nämnt tidigare: Det man själv gillar, UTAN att tvinga halva stan att lyssna på samma sak... (dock har jag märkt att jag oftast stänger av när jag kör, för att höra motorn varva, utom på landsväg där ventilsmatret kan bli lite långtråkigt...) /Niklas |
|
|
Lyssnar på mycket olika musik. Alltid högt dock så GTi 12" får jobba lite. Rammstein - Mutter går en del Dire Straits har en del fina. En del hiphop Lyssnar i stort sett på allt från Andrea Bocceli till Psy/goatrance. Beroende på humör och omgivning. Oavsett vad det är jag lyssnar på så blir det alltid skadligt högt. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Favoritalbum i bilen: 50_Cent-Get_Rich_Or_Die_Tryin-2003-RNS gemini five - babylon rockets Millencolin-Home_From_Home-2002-KSi Michael_Jackson-Number_Ones-2003-RNS Outkast-Speakerboxxx-The_Love_Below-2CD-2003-RNS Red_Hot_Chili_Peppers-Greatest_Hits-2003-RNS The_Hellacopters-By_The_Grace_Of_God-2002-PMS Turbonegro - Appocalypse Dudes (spelas mest)!!!! Senaste albumet som åkte in i bilen: Miio_-_Paa_Vaarat_Saett-CDA-SE-2003-SMS Men jag måste säga att det finns inte så mkt som slår en kurvig asfaltsväg när man ligger i 70-80 och trycker ut Depeche Mode... //Svebba BMW Z Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.