AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.429

Skruvad Alpina

Sida 4 av 4
Detta påminner en hel del om Autohallen i Helsingborg. Liknande snack, förfalskad servicebok och en garanti.
Som någon sa tidigare.... skulle man inte göra en lista på alla bilskojare... så man inte åker dit när det är dags att byta bil???
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Grisar!

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har suttit några kvällar och knackat på en sajt där man kan anmäla sin bil/bildel som stulen. Här skulle man kanske kunna regga alla bilskojjare också, men det svåra är att få rätt nivå på det....det är så lätt hänt att det blir bajskastning till höger och vänster. Hur ska man göra?

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Hej alla!
Det var jag som ringde och spelade in mp3´n. Vill bara förtydliga att den inte är olaglig.. Lagen säger att det inte är olagligt att spela in ett telefonsamtal så länge En av parterna vet om det, jag visste om det =)
Vidare så får man oftast personen i fråga att säga mer om de känner sig duktiga (med andra ord om jag spelar dum).
Anledningen till samtalet var för att se om handlaren fått kalla fötter och kanske skulle säga att kärran var såld eller försäga sig, inte att provosera honom (inte i detta läge i alla fall).
Kontentan blev att han stog på sig och berättade att bilen både hade servicebok (vilken han låtit förfalska)samt att det var dom som plockat in den (alltså inga mellan händer). Vidare har han ingen koll på utrustnings nivå, servicar osv,osv. en typisk skojjare!
Har själv jobbat som bilsäljare och tycker att det är sorgligt att dessa puckon ska få finnas kvar, då de förstör hela marknaden.
Tycker att Vi ska göra allt för att försvåra och "jävlas" med dessa typer.
Har ni hört något mer från Aftonbladet eller nått mer från bytbil?
Tack för ordet!
Med vänlig hälsning Jakke
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Bra jobbat jakke!

Bytbil och Bilweb kan inget göra påstår dom, jag har mailat till dem angående Autohallen i Helsingborg. Jag faxade även in en kopia på utdraget från Tyskland där man klart och tydligt kunde se att bilen var skruvad.
Kortsiktigt tror jag bara vi kan underrätta varandra genom tex detta forum. På längre sikt kanske TV4 har lust att göra ett reportage. Det skulle kanske inte vara så dumt med en hemsida där man kan skriva in men det skulle kanske finnas vissa krav för att inte bli borttagen, tex en kopia på utdrag eller andra bevis, typ de två länkar som finns i början av detta ämne.
Det är väl ett bra förslag som ml99 kommer med.... har man två sådana länkar så är det väl uppenbart att det är en skojare...

Häng dom högt!!!
Jag har dock själv inte kunskapen att tillverka en sådan sida men det kanske finns någon här på forumet.

Kan även tänka mig att det finns en del av dessa skumma fuskare som läser detta forum och drar öronen åt sig.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Har lyssnat på MP3:an nu, jag kokar, vill bara slå den
jäveln på käften, ska tipsa programmet "Insider" på
TV3.Tyvärr är dom inte tillbaka förrän i vår, men jag ska kolla ändå.

Johan

Kolla gärna ny länk angående media
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
haha, bra MP3. "vi fixar allt va"

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag var där idag och pratade med säljaren. När jag nämnde Alpina så ryckte han till lite. Jag frågade om B3:an och han sa att de inte hade en sådan. Har inte haft heller. Det syntes på honom att han var kapabel till att inte säga sanningen. Men men, han ville snabbt prata om hans andra två bilar som stod i hallen, som var en 740i E38 och en 523i E39. 523:an hade den fulaste inredningen som jag någonsin sett. Gul/blå ratt samt klädsel, den ville jag inte kolla vidare på. Sedan frågade jag vad deras affär hette, då sa han snabbt "automobile" bara, glömde "EU". Kollade i andra lokaler bredvid efter Alpinan men såg ingen tyvärr. Han kanske har gömt undan den, vem vet.

//Schnitzer
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe... då får han nog gömma de andra bilarna också, det saknas ju en del mil på deras mätare med.

Jag som var så vänlig och erbjöd mig att hjälpa dem med problemet, jag kunde helt enkelt tänka mig att hämta Alpinan hos dem för 60 laxar.

Tyvär så var jag nog lite för ironisk och sarkastisk, då de inte verkade så intresserade av att sälja den för de pengarna.

Synd, det är väl ungefär de prisnivåerna den står i nu... :D :D

Observera att jag inte gjorde detta för "egen vinning", utan mest för att kolla om det gick och hur skrajja de egentligen var.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
man blir mycket förbannad på sådana bilskojare!!!
hade varit kul att berätta för säljaren vad han va värd.......
men men...

Noterade att bilen inte hade Alpina frontspoiler....
är inte det orginal?

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Hmm, jag vet i alla fall att "stripesena, med reservation för stavningen" var ett gratis tillval. Ville man ha de så monterade de dem gratis, eller så valde man att inte ha några på bilen.

Vet dock ej hur det var/är med spoiler?

Vad vore livet utan BMW?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Som sagt sidan är borta, men inte domänen. =)

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.