|
|
|
|---|---|
wik6 |
hej, undrar om det är någon annan som har problem med centrallåset. jag måste låsa bilen två gånger, låser jag bara en gång så låser den upp sig igen efter 1sekund. varför detta, nån mer som har råkat ut för det?? mvh micke aldrig en saab, hellre går jag!!!!!! |
|
Gärna flera detaljer: Låsning med nyckel eller dosa ? Eftermonterat larm ? Kärvande lås övrigt ? Korrekta blinkningar på larmdioden ? Hade själv motsatt problem. Svårighet med upplåsning. Vid för kort impuls kärvade låset så att det låste sig igen. Detta försvann vid byte låskolv på förarsidan. Tyckte låskolv var ganska dyrt. Det byttes även flera mikrobrytare i båda framdörrar och ett stag behövdes lagas också. Vid ett senare verkstadsbesök krossades larmgivare under huven av glömd skruvmejsel också. Minns inte riktigt hur mycket det gick på. Det försvann typ i övriga räkningshögen :) Har också skrivit i detalj om senare problem med Centrallarmeneheten på Cargard950 S. |
|
wik6 |
hej, nej det sitter inget larm i den, och nån dosa finns inte heller, det är bara vid låsning som jag får låsa 2 gånger annar funkar det felfritt. aldrig en saab, hellre går jag!!!!!! |
|
Troligen är det någon c-låsmotor som går tungt. Då får man dessa symptom. Börja med att kolla den till bagageluckan och tanklocket. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
wik6 |
ok, tack för tipset. mvh micke aldrig en saab, hellre går jag!!!!!! |
|
Hej! Har samma problem med min. Men det vid enstaka tillfällen kan det gå med bara 1 gång. Gäller både vid låsning och upplåsning. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Har det någon betydelse i vilken dörr du låser i? Om det funkar i högerdörr så bör felet ligga i förardörrens lås... |
|
wik6 |
nej det spelar ingen roll om jag låser på passagerar sidan eller förar sidan. aldrig en saab, hellre går jag!!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.