|
|
|
|---|---|
Dr_Mario |
Vad är det vanligaste felen på 740 92. Vad drar de och försäkringen? Funderar på att byta ut 525 mot en 740. Man åker ju så j*vla skönt i 7 serien.. |
|
Har själv en sådan & jag betalar ca 4000kr/halvår i försäkring (hel),men det har ju mkt & göra med åldern & var man bor... Bränsleförbrukning är allt från 1l/mil & uppåt,men tycker att den är snål ändå med tanke på motorns storlek & styrka...det kanske kostar lite mer att åka i en 8:a,men persoligen tycker jag att det är värt varje krona. Vanligaste felen:det kan inte jag svara på...Mvh Infinity_74 |
|
Svärd |
Jag är 21 och skriven i småland, betalar ca 15000:-/år i helförsäkring. Men kolla upp vilket bolag som är billigast! Jag fick priser från 30 000 ner till 15! Min har hittils dragit 1.15 i snitt, mest lansväg iof, men lite stad också. Vanligaste felet... vad jag har förstått på forumet här så ska oljepumpen i V8an vara felmonterad från fabrik så den kan visst sitta lös om man har otur! Kolla upp det om det inte är gjort! Några mer fel vet jag iallafall inte om och jag har inte haft några allvarliga problem heller. Förrästen, fanns 740n 92?? Inte i Sverige enligt Modellguiden iallafall! Förrästen en gång till! Byt Toyotan mot en rolig BMW om det nu finns någon som går med på det bytet!! :) //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
Dr_Mario |
Svärd.. Jag tror inte det finns någon som går med på´ett byte med toyota BMW... Jag skulle inte göra det... Största felet med toyotan är att den driver fram och att det inte står BMW på den..... |
|
Hej! Är snart 20 (i mars) och hade 11000 kr/år trafik hos Trygghansa. Max 1000 mil per år, körde dock 6000. Ingen frågade efter mätarsiffror. =) Bor på landet. Och det på en 730iA -92. Det var innan deras 50 procentiga höjning. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
Svärd |
Magnus18: 11 000 kronor per år och bara trafik?? Jobbigt... Efter höjningen betalar du drygt 15 000 för en trafikförsäkring då eller?? Sen är det nog inget försäkringsbolag som frågar hur långt bilen har gått. Det behövs ju inte förrän det händer något och de ska betala ut pengar. Det lär dom nog inte göra om maxgränsen överskridits... Mitt bolag är för övrig Länsförsökringar. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Svärd: I samband med höjning överförde jag bilen på min far. 1300 kr/år trafik. En aning skillnad. Körde dock bara med bilen typ 2 veckor sen var det dags för vinterdvalan. Men om de inte har något mätarställning så kan de ju inte heller veta hur långt jag kört, eller? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| De kan ju kolla hur långt du kört med bilen om de börjar rota i besiktningspapperen? | |
|
Hmm.. Det har jag ju faktiskt inte tänkt på, men jag bryr mig inte så mycket. Sånt är livet, anledningen till att det bara blev 1000 mil var för att det var min mor som ringde in försäkringen. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
Svärd |
Se upp bara så inte bolaget nekar dig ersättning för att bilen inte står på dig! Det finns sådana exempel här! Blir det inte jobbigt om det händer något om du bara har trafik?? Dyrt att reparera en BMW 7serie själv misstänker jag, typ plåtskador eller så... Men visst blir det billigare med bara trafik så länge det inte händer något... :) //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Svärd: Jo jag vet, men problematiken är den att om min far står för den och jag har halv, alternativt hel, så om jag smäller så nekeas jag kanske ersättning precis som du säger. Men om jag själv står för bilen så kan vi bara spekulera i årskostnaden med tanke de 11' innan höjningen för trafik. Det kan ju springa upp i summor på 20'-30'. Och det är kanske inte sådär jätteintressant. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
Svärd |
Ne, de e klart... Och har man fler föräkringar i samma bolag så vill de ng att man har alla där... Men som jag skrev tidigare, jag betalar bara 15 000:- i helförsäking om året hos LF... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.