AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
570

Ang.Cirkulation knappen till kliman..

Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
På min Cirkulationknapp finns det två lampor
den högra vet jag är till för att få inneluft bara,
men den anndra vet jag inte!!det står ett A där..
någon som kan hjälpa mig med ett svar..

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
Fr
14
Fritte
735iA-91
K100RS-90
Läser ur instruktionsboken: vänster LED lyser: via en sensor mäts luftföroreningarna i ytterluften. Vid för höga värden stängs spjällen automatiskt och anläggningen övergår till cirkulationsdrift.
Vet inte riktigt hur det ska fungera men jag märker ingen skillnad mellan lägena.
Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Ok.tack för svaret, vart lite klokare då..

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
Visa användare
23
Pappa*2
BMW 750iAL-96
Med andra ord så räcker det med att
vänster LED lyser,så sköter den sig själv,
vid kö-bildning å så..

M/Kenneth

BMW 750iAL Forever..
Fr
14
Fritte
735iA-91
K100RS-90
Jag tycker inte någon ytterluft tas in alls i det läget, kan ju vara ur funtion på min. Men en bekant tyckte inte det fungerade på sin 320d 00 heller.
Någon som tycker finessen fungerar som den skall?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

På min fungerade det ivf. Kom upp bakom en diesellastbil i en uppförbacke. Ett stort svart moln av avgaser låg bakom den. AUC var sedan tidigare aktiverad. Kände inte en tillstymmelse av lukt i kupen. Tar nog det som att AUC'n fungerar på min. Kontrollera sensorns anslutningar så att den inte glappar. Den sitter monterad på höger sida på plasten som omger kylarfläkten. Det som jag inte gillar med funktionen, är att AC-kompressorn samtidigt aktiveras.

Mvh.Patric
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Funkar på min men verkar känslig då det räcker med en bil framför för att den skall gå i rec läge, vinter tid så blir det ju imma på rutorna då så jag kör med autorec avstängd. Vid varmare väder så är nog funktionen 100 % ok.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.