|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har om ett tag ca 20.000kr att lägga på en bil och jag har fått för mig att lägga pengarna på en BMW, mest för att jag har haft goda erfarenheter av andra sådana jag kört. De kriterier jag har är följande: 1. Det ska helst sitta en sexa i den, för ljudet och dragets skull :) 2. Hyfsat billig försäkring. Det är de viktigaste kriterierna, plus att den helst får vara motståndskraftig mot rost, jag ägde en gång en Golf 1:a och är märkt för livet. Packa in med förslag! | |
|
TeeDee: 20000:- e ju inte mycket om du ska köpa en bmw. Varför inte spara typ 10000:- till och köpa en fin e30:a? Om du nu vill ha lite drag så e väl 325a att föredra eller? lycka till! mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En hyfsad E28 är nog mest bil för pengen.528 av sent 80 tal eller nått sånt. Gör en avancerad sökning på Börsen 17-25000kr så får du en liten uppfattning vad du kan få för den pengen. Sedan får du väl pruta friskt, då det är köparens marknad. MVH Hasso Länk |
| Jag kör V*olvo 440 nu så det är ganska akut med byte :) | |
|
Lyssna på Hasso om du nu ska köpa dig en BMW. _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
om du inte har familj lr så skulle ja lungt satsa på en 325 2-dörrars...helst 88 å uppåt! en E30 är både snyggare å bättre än va en E28 är! |
|
| Köp en E28 528i av årsmodell 86 lr 87. Mycket bra bil. | |
| Punkt 2 spricker nog om du vill åka BMW.Sen tycker jag nog att 20000 att köpa BMW för är lite magert,var dessutom beredd på mycket högre ägandekostnader än din 440. Håller med om att E28 528i är bästa alternativet för dom pengarna. | |
Nadja |
eller kanske en 525/535 från 88-90 |
|
Jag är helt införstådd i att det blir dyrare med BMW än med sunkig Volvo men nog är alla här överens om att det är värt den merkostnaden? Jag har kollat lite på E28 528 tidigare och måste säga att det verkar vara ett vettigt alternativ. |
|
Gemini__ |
Hej, hej! Tycker du ska sikta in dig på en E28 528, du kan hitta en fin för en rimlig summa. För ung. en månad sedan vara jag intresserad av en 528:a -85, helt original(TRX hjul å grejer), endast ett fåtal ägare(4), ytterst lite rost, div. nya bromsar m.m. Säljaren begärde 7000:-, jag bjöd 6000:-, han sålde den till en annan för 8500:-. Förmodligen var det en riktig pärla, utifrån historiken samt bilderna. Det jag vill få fram, är att har man ögonen öppna så dyker det titt som tätt upp superfina E28:or billigt. Det finns samtidigt de som värderar sina "pärlor" lite väl högt. Så för dina 20000:- bör du få tag i en 528:a i superfint skick. Lycka til med ditt ev. bilköp. Mvh: Thomas |
|
jo, en e28 528 är även min rekommendation..precis som alla andra säger ligger dom rätt till prismässigt, och det är inte så svårt att hitta e28 i både bra och super skick....samtidigt som e28:an är otroligt snygg! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
"1. Det ska helst sitta en sexa i den, för ljudet och dragets skull :) 2. Hyfsat billig försäkring." Jag skulle säga E30 318iS! 1. Den har ju en 4:a, visst ljudet är inte samma som i 6:an men det är inte dåligt drag i den, samt att den är 16 ventilare (1990-91)! 2. Billigare försäkring än 320i och framförallt billigare att äga på alla sätt! Problemet kan nog vara att få tag på en för 20.000kr, har dock ingen järnkoll på vad priset ligger på dem nuförtiden men jag lovar du kommer inte bli missnöjd med denna underbara BMW iaf. Som tidigare sagts bättre kompromiss mellan körglädje och ekonomi har nog aldrig funnits i någon annan BMW! -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Teedee E28 528 är helt klart mycket bil för pengarna och absolut vad jag skulle köpa, OM JAG HITTADE EN FIN. Det är det stora problemet: Det är brist på fina E28:or, tycker iallafall jag. Men om du hittar en i gott skick så ska du slå till! Annars kan kanske E30 320i vara ett alternativ? En modell som fått lite oförtjänt dåligt rykte, tycker jag. Hur som haver så brukar 320 vara betydligt billigare än 325, och ofta vara mindre hårdkörda, det är iallafall min erfarenhet. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Om du kan spara ihop till lite mer så en E34. Helst en 525 men även 520 funkar ju. En mycket modernare bil än E28. Om du nu bara ska lägga 20 så satsar jag på en E30. Antingen 318IS som nog är den mest ekonomiska och jag har hört att den är piggare än 320? Dock inte sexans sång. Automat är bekvämt |
|
|
Eller åk till Valla och satsa dina pengar på en högoddsare och köp en ny X5! Automat är bekvämt |
|
| Jag anser liksom många andra talare att en E28-528i från 85-87 är den bästa kombinationen av utrymmen, prestanda, och kostnad du kan köpa dig för ca 15000kr, jag är dock lite skeptisk till varför en BMW skulle innebära dyrare kostnader änen Volvo 440??? vist är BMW dyrare både vad det gäller ägandekostnader, service, delar osv..men dessa 440 är rent ut sagt råskit....allt rasar ju på dem. | |
| Varför inte en E23:a, du kanske inte får den finaste. Mén en helt oki går att uppbringa för 20', klart underskattat. | |
Perkka |
20 lök? Hmm satsa på nån turbobil istället för dom pengarna, pilla lite med turbon osv & kör ifrån allt vad E28 heter :) (Förutom kanske M5-an) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Jag tycker att E28:a är ett bra alternativ. Men det beror på vilken storlek du vill ha. En E30 är ju mer lik din 440 i storlek. Så det beror. Men nog bör du ha en 6cyl BMW. Det är en underbar känsla. Pilla med nån turbobil tycker jag låter lite vanskligt om man vill ha den som bruksbil. MVH Morgan. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
du borde ju kunna hitta en E30 323 eller 320 för de pengarna... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.