|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att inhandla ett stycke 525 iX Touring -93, är det någon som vet om några problem med drivlinan på dessa bilar ? | |
|
har hört att dom har mkt hållbar 4wd.. ingen aning om det stämmer dck, bara utsagor från folk som ägt och trimmat dom. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Fördelningslåda och axel mellan den och främre diff är vad som är lite känsligt. Fördelningslådan pga att den innehåller bara 0.45 liter ATF-olja och inte gillar att gå torrt. Splinsen på axeln, som skall vara smorda med moly-fett, gillar heller inte att gå torrt. Sen är delar till framvagnen inte lika billiga som till övriga BMW, mindre serier... |
|
|
Hej! Inför mitt relativt nyliga inköp av iX konsulterade jag ett antal verkstäder just angående eventuella problem som var vanligt förekommande på drivlinan. Jag fick till svar att fördelningslåda, slutväxel fram, drivaxlar fram osv var stabila konstruktioner som håller förutsett att servicen sköts. Det enda en av verkstäderna bytt var drivaxeldamasker, och det är ju inte beroende på att någon komponent i 4-hjulsdriften är särskilt svag. Lycka till i jakten! Erik Bromma |
|
|
Automatlådan krashade på min ix för ett år sen. Troligen splinesen som gick, antagligen för att den gick torrt. Var noga med oljebytet!!! Annars en fin drivlina som funkar utmärkt bara man som sakt sköter den. Då sägs det att den håller hela bilens livslängd. |
|
|
Har nu varit i Tyskland och hittade en mycket bra bil . Det blev en 525 iX Touring - 93 Diamantsvart ,manuell, 1 ägare(köpte bilen direkt av ägaren) 16200 garanterade mil (full dok) , ej 100% topp utvändigt men som ny invändigt ! Resan hem 170 mil i 120-160 km/h tempo klarades av på 0,98/mil vilket jag anser vara bra ! |
|
zaimi |
Vad fick du betala för den? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.