|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om någon VET var varvstoppen ska sitta på en 325i -92 utan Vanos. Rödmarkeringen börjar ju vid 6600 ungefär men min varvar mätaren ut...alltså till 7000 innan varvstoppen startar. Jag undrar om min är chippad då? // Krille | |
|
Det gör min också... nästan typ 6900rpm är min också chippad då.... För den går som en skott... om man jämför med andra slö bilar (316/318) drar jämt med citroen c5 upp till 140km/h ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Fast du har ju en E30, min är ju en 24 ventilare...en helt annan motor så det skiljer ju en hel del... // Krille |
|
|
Tjenare. Krille_BMW: Din bil är troligtvis chippad om inte varvstoppet går in förrän 7000rpm. Original ska varvstoppet ligga på 6500rpm Mvh //Hebbe |
|
|
Hebbe: Tack...då fick jag äntligen veta. Jag är lite skraj för chippade bmw,s måste jag säga...jag har dåliga erfarenheter av det. Har en kompis som hade en chippad M5:a, hans kolvar blev för varma och smälte!!! Det blev inte billigt...visserligen så är säkert M5:an ännu mer optimerad än min 325:a men ändå. // Krille |
|
Aldric |
Är det varvstoppet eller är det bara så att den helt enkelt inte orkar varva mer ... |
|
Krille_BMW: Din kompis måste ha haft extremt otur eller så kör han som en galning , bara för att man har chippat bilen så behöver man ju inte dra till varvstoppen hela tiden.. fast de klart förra ägaren kanske körde skiten ur bilen varennda gång han använde den... stackar bil... _____________________________________________ Länk |
|
|
Kan ju också vart nåt fel på chippet så att spridarna flödade för lite istället för optimalt. |
|
|
Va det en M5 3.8??? Dessa ska min inte chippa då varvstoppet ändras. De är redan så pass trimmade ett en chipning som ändrar på varvstoppet blir för mkt för den motorn. Att ta bort V-Maxspärren är ok. Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.