|
|
|
|---|---|
P__A__T__R__I__K__ |
Tja!! jag har en bmw M3GT som jag har haft ett tag nu och den har varit helt fel fri tills nu =( en av cylindrarna hänger inte med .... jag har bytt stift med tanke på om någon hade slagit sig. Men det blev inte bättre =( nu funderar ja på om det kan vara någon tänspole som börjat att knasa??? på 2 av spolarna så är det som rostfärgar vid tän hatten..??? är det för att den gått hårt eller är de pga av något annat??? någon som har haft nå liknande problem?? bilen lixom "blöddrar" ??? och man hör när den står på tomgång att den misständer ibland... =( vore super mega =) om någon hade svar på detta fel.... Mvh // desperat M ägere.... |
P__A__T__R__I__K__ |
Opps... får be om lite ursäkt för min stavning.... |
|
Det kan finnas många orsaker till detta fel du har! Dålig jordning/kontakt till spridarna, tändspolarna mm. Spridarna börjar bli dåliga (skitiga). Felaktigt ventilspel, bränd ventil mm. Den tar in tjuvluft. Enklast är åka in till BMW och koppla in datorn, men det kostar också pengar. Så kolla först att alla kontaker är rena och fina (använd kontaktspray eller liknade produkt), testa med att hälla i någon form av insprutningsrengöring mm. _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Tja !! Har exakt samma problem !!!!!!!!!!!!!! Den blöddrar lite extra vid gaspådrag, kan även få en "smäll" om man ger fullgas vid högvxl Däremot går den fin fint vid höga varv Jag misstänker tjyvluft pga av att jag bytt insug till M50 på min M52:a Kimpa 15.09 på 402m |
|
P__A__T__R__I__K__ |
Tackar så mycket för svaren =) jag får nya tänspolar imorgon så jag hoppas att felet blir åtgärdat nu *håller tummarna* har ni frågor som ni har svårt att få svar på ring då Bmw tekniska i Sthlm...... dom vekar vara bra att ha att göra med??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.