|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har precis köpt ny bil en 323ci 00 svart,svensksåld,en tidigare ägare 7200mil,klimatronic,elstolar med minne,multiratt,regnsensor,xenon,cd,f-dator,16 vinter, 18 sommar...vad kan en bil som denne vara värd | |
| larm glömde jag | |
| Det du betalade ? :) | |
| Ca. 200'? | |
|
Jontan: Min bil har nästan samma utrustning som din. Skillnad: elstolar utan minne och 16" sommar samt steptronic, 7500 mil, oxå sv-såld. Jag gav 192' för den. Tyckte det var ett mkt bra pris! Vad gav du för din? Mvh DK |
|
|
jag gav 190 tyckter oxå det är ett bra pris JONAS |
|
|
Jontan: Riktigt bra pris jö!!! Trivs du med bilen? Några bilder? Mvh DK |
|
|
jo jag trivs bra med den helt underbar att köra ,jag hade en 318 95a innan och denna är ju 10 gånger goare att köra..jag har bara haft den i en vecka så jag har inte hunnit ta några bilder på den men det kommer,ska lägga in den på galleriet så fort jag tagit lite bilder,är du nöjd med din JONAS |
|
|
Jontan: Jag har haft min bil inne på verkstan (se inlägget " bättre och billigare verkstad finns väl". Alltså fått bytt hjullager höger bak för 3 papp!!! Så nu är oljudet borta och jag är rätt nöjd med bilen. Däckljudet är fortfarande högt (framförallt bak) men till våren ska ljudisoleringsmattor på hade jag tänkt. I övrigt så tycker jag att bilen funkar bra. Rätt snål med soppa förutom stadskörning och god drag vid häftiga accerlationer. Mvh DK |
|
|
Jontan: Nyfiken, köpte du bilen utanför Lund? Isf var jag där och kollade på den också tror jag. Såg mkt trevlig ut och gick väldigt fint. Tyvärr satte lägenhetsköp lite käppar i hjulet... för bli till våren iställer :) |
|
|
japp det stämmer.. jag kunde inte motså när jag såg den JONAS |
|
|
dekå:jag var inne på verkstan med bilen idag för jag hörde ett missljud där bak när jag accelererad kraftigt ..mitt hjullager vänster bak var kasst,jag tycker det är jävligt dåligt att hjulagerna inte ska hålla mer än 7000mil,tror du inte man kan ta det på garantin JONAS |
|
|
Jontan: Jag försöktet att övertala kundmottagaren på BMW i Gbg att de skulle stå för reparationen som Goodwill men fick ett blankt nej! Jag råder dig att du inte lämnar in bilen på ett märkesverkstad för de tar bra timdebitering utan köp delar på BMW och lämnar sedan in bilen på vilken verkstad som helst. Att byta hjullager är ingen konst för en bilmekaniker. Av de 3 papp som jag betalade bestod själva jobbet av 2500kr! Mvh DK |
|
|
dekå:jag pratade med en verkstad i stan dom skulle ha 1000kr för jobbet och hjullagret köper jag på mitt jobb,jag jobbar på ad center så jag fick det billigt men jag ringde bmw idag och dom skulle kolla om det gick på garantin först,det verkade inte va helt omöjligt sa dom JONAS |
|
|
Jontan: På BMW i Gbg sa de att min bil var lite drygt 3 år gammal (uttagen nov-99) och då täcker inte goodwill in. Men alla aukt. verkstäder kör inte samma riktlinjer så jag önskar dig lycka till hos din BMW-verkstad. Vilken är det förresten? Mvh DK |
|
|
dekå: rigo bil i halmstad ,jag hoppas verkligen att det går igenom annars blir jag förbannad,jag återkommer med besked så fort jag fått svar..jag ska sänka bilen i helgen beställde en h&r som sänker 35/15 tror nog de kan bli jävligt bra JONAS |
|
|
jontan: Var inne på Wölkes i Gbg och gjorde oljeservice imorse. Mkt trevligt bemötande fick man! Man kunde tom snacka med mekanikern medan han bytte oljan och filtret. Tänker lämna in min bil där i fortsättningen för kommande inspektioner även om de tar nästan lika bra betalt som BMW Group Gbg. De tipsade mig om att det är mkt vanligt att det rinner in vatten i kupén genom dörrarna (springan mellan rutan och dörrens insidan) vid regn/tvätt, speciellt på coupe modellen. Gör den det så kostar det runt 2 papp att täta hos de och BMW Group tar inte kostnaden då även de påpekade att min bil var mer än 3 år gammal. Jag ska kolla detta nästa gång jag tvättar bilen. Är inte din bil mer än 3 år gammal så borde väl de bekymmer du har går på goodwill tycker man. Kul å höra att du ska sänka bilen! Hade jag vart lite yngre hade jag säkert gjort samma sak men jag vill inte lägga så mkt pengar på bilens utseende, tycker den är redan snygg som den är! Mvh DK |
|
|
dekå: du ha rätt den e snygg orginal men du vet väl hur man e i min ålder,man gör allt för att få bilen ännu snyggare ..föresten har jag sänkt den nu precis köpte en sats h&r 35 fram och 15 bak måste sig att jag blev jävligt nöjd,det blev stor skilnad på väghållningen och så ser den lite sportigare ut men den blev också mycket stötigare ja min bil är utagen 00-02 så den är inte 3 år än får hoppas att det går som goodwill JONAS |
|
|
jontan: Numera är komfort och kvalité som gäller för mig. Kunde inte ens tänka mig att åka runt i en bil med automatlåda bara för 5 år sen. Men nu tycker jag att det är jävligt bekvämt! Min förra bil, en A4 turbo med sp-chassi och dylikt körde jag som en idiot med den. Tidsrekord Kungsbacka-Bengtsfors lyder 1,5h!!! Men det var då man verkligen tyckte om att köra. Nu vill man "åka" bil istället, men samtidigt så erbjuder BMW en köruppleversel utöver något annat! Var inne i Gbg och gled omkring idag och märkte att motorn går faktiskt ännu smidigare nu efter den har fått oljan bytt! Mvh DK |
|
|
dekå: jag har min bil i galleriet nu JONAS |
|
Penley |
JONTAN Har du skinn i oxå? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.