|
|
|
|---|---|
|
e de bra klipp i en 320i-01 jämnfört med en 320 toring-99 /fullstället | |
|
Fullställ: Har inte provkört "gamla" e46:an, men satan i gatan vad min 01:a går. Hade en V40 2.0T innan. Tantens kamrat som jobbar på BMW Group i Solna sade att när "nya" motorn kom blev den äldre kall som en isglass. 20Hk och ca 2 sek i skillnad känns tror jag. Nisse |
|
| Jo,de är en bra skilland...är samma skilland som de va på en 320 å 323 för några år sen!! | |
|
LazerEye: Jag har inte kört nya 2.2litersmotorn, men jag har lite svårt att tro att 2.2liters 320 går lika bra som en 2.5liters 323, även om den angivna maxeffekten är densamma. 320 har maxvrid på 210Nm, 323 på 245Nm. /Micke |
|
|
Nä,de är ju inte samma vrid å så...men de är inte så himla stor skilland...men visst går 323:an något bättre!! man skulle kunna säga att 320-01 å 323 är som en 325 och 328 i E36 modellen |
|
|
Jag provkörde i augusti en 320 2.2i/170 och jag blev riktigt besviken. Maken till mesig motor har då inte jag upplevt :) Visst fanns kraften där och den gick ju underbart jämt och fint, men den var totalt karaktärslös. Den hade ett riktigt härligt motorljud dock. Jag har inte kört någon annan "ny" sexa än den i 320 -97 och den upplevde jag som lite roligare. Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
Ääh, är det prestanda du är ute efter, va ska du då med en 320?.. Satsa på en 325 eller 330 isf. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Maveric: Menar du att din 320 är märkbart kvickare än din gamla V40? Jag tycker inte att det borde vara någon större skillnad. |
|
|
Jag är imponerad på bottenvridet i den "nya 320" hade en 323 Coupe innan och tycker inte att 320 170 hkr ligger särskilt långt efter. Men 323:an e klart snabbare i de högre fartregionerna. Skillnad mellan 320 150 hkr och 170 hkr tycker jag är väldigt stor. Som någon nämner häruppe jämförbart med 320 325 e36. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Stefan K: V40 hade bra klipp med start vi ca 2800 varv. En V40 2.0T gör 0-100 på ca 8,7 sek, tyvärr så blev jag förbannad flera ggr pga att det inte fanns något bottenvrid, vilket jag har nu. Båda bilarna har ett vrid på 210nm, men var volvons vrid fanns vet jag inte. Saknar inte segheten i "stressfläkten". Nisse |
|
|
Patrik_N: om du säger att kraften fanns och att de va ett härligt motorljud i den...va är de du blev besviken över då? |
|
|
Jag blev besviken över att det inte hände något... Ingen knuff i ryggen, inget sug i magen.. Bara en jämn, massiv kraftutveckling.. Kanske jag som är van vid min M20 som inte vaknar förrän vid 3500 o går för fullt till 5500 :) Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.