|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag tvättade min bil och efteråt torkade med gummiskrapa så la det sig nån smuts emellan så att det blev en retfull repa över hela taket grrrrrr färgen är oxfordgrön , nån som har nåt bra tips hur jag bäst gör den osynlig... | |
|
Aj då, prova att besöka en lokal bilvårdsfirma för ett utlåtande. Om den inte är för djup kan det räcka med en maskinrubbning plus vaxning av taket för att fixa det. www.ditec.se finns lite bilvårdscenter alt www.gulasidorna.se kanske. Lycka till det ordnar sig. Mvh Asken |
|
|
Askens tips låtersom en bra idé, men du kan även rubba själv om du vill prova på det?? Jag har en produkt som heter "Err-Bee" 103 och finns i de flesta biltillbehörsbutiker (typ Mekonomen och liknande). Fungerar mycket bra!!! En vit plåtburk (mindre förpackning) och en vit plast-"hink" större förpackning. Se till att INTE ha för mycket rubbing på trasan bara. Det är inte mängden som ger ett bra resultat utan den lilla värme som blir när du gnor ordentligt. Jobbigt - ja visst!! Dock mycket bra!! Lycka till!! /Kidde Hjärtat säger fortfarande BMW... |
|
|
Tack för tipsen ska prova genast.... |
|
|
hej nä ta en titt här dom har bra medel för bilar. Länk |
|
|
TROLIGT att jag skulle ge mig på att polera upp bilen när den inte är ren.... microkapslar... Yeah right! Kan säkert funka bra på ren bil, men tänk er att duscha lite med sprayen och sen dra trasan över saltgrusblndningen på motorhuven...... urk! |
|
|
Gummiskrapor är inte att rekommendera till nyare bilar med fin lack. Risken att repor uppstår är stor, använd sämskskinn istället. Antar dock att repan i detta fallet går att rubba/polera bort. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.