|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Alla vet vi att BMW står för en hel drös av "körglädje". =) Hur definierar Du körglädje/vad är körglädje för dig? roadZter | |
JohanOS |
Köra genom tingstads-tunneln i 220+ med 2-3 poliser bakom som får hela tunneln att kännas som ett blått hav, och självklart komma undan. Det är glädje det. :-) |
|
Körglädje för mig är att kunna sätta mig i en bil och glädjas att den är "kul" att köra. _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
När jag hade min 528i med 3" avgassystem tog jag så ofta som möjligt Lundby-tunneln (i Gbg) och petade i trean =) Oh, vilken lycka ;) Saknar den bilen... ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Håller med Braxen! "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Nu var det ju själva körglädjen som bilen levererar jag var ute efter och inte en viss hastighet eller att åka i en viss tunnel... Braxen: Du skriver "Körglädje för mig är att kunna sätta mig i en bil och glädjas att den är "kul" att köra." Vad är det då som gör den kul att köra? Det var det som var frågan. För mig är körglädjen bland annat kombinationen av stor maffig bil med bakhjulsdrift och utmärkta vägegenskaper samt den bekväma automatlådan (540/E39). roadZter |
|
|
Motorljud, motorgång, att kunna trampa gasen i botten ut ur en kurva utan att det rycker och sliter i ratten, känslan av att sätta sig i cockpit och ha kontroll, möjligheten av att kunna cruisa fram i 200km/h och ändå kunna prata med de som sitter i baksätet utan problem, mm, mm, mm. /Micke |
|
|
Finns olika körgläde. Körglädje kan vara att ha e65 745i när man ska åka 100mil. Kombination otroligkomfort, stor motor och trevliga vägegenskaper om man nu svänger av e4 en stund. Men det är inte samma körglädje som att köra formelbil. Generellt så är sitter körglädjen i drivlinan och köregenskaper hos bmw. Hyffsad kvick styrning, känsla i växellåda / motor och bakhjulsdrift. Mindre understyrning så vore det ännu bättre! |
|
|
DanneZeta! Väldigt svårt att förklara i ord vad jag menar, men jag gör ett nytt försök. Att bilen är kul att köra är för mig att man kan lita på den (inte til 100% men väldigt mycket iallafall), den ska inte kännas tråkig (man ska trivas i den). Att en bil har 102hk (som jag har hade en gång i tiden) eller mer, kan ha lite med körglädjen att göra, men jag tycker det kan vara lika roligt att köra en gammal Lada från tidigt 70tal ibland. När jag sätter mig i en bil så ska den kännas allmänt trevlig, inte massor av plast och liknade skit, utan det ska kännas att det är en bil och man kan le när man kör den! En nyare bil med alla finesser kan vara trevlig också, men den "körglädjen" är mer en glädje ur komfortsynpunkt. En bil behöver inte ha komfort eller vara motorstark för att ha körglädje, enligt mig, för i sånafall skulle jag inte haft en E21 utan köpt mig en E65, E39 540/M5 eller en Maybach =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
Hjelm |
När bilen blir en förlängning av dig själv, så att du för en stund inte "kör bil" utan DU färdas över vägen exakt så som du vill, utan att du behöver tänka på det.. C Y A Daniel Länk |
|
Samspelet mellan människa och maskin, som man bara kan uppleva bakom ratten i en BMW. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
När jag hade min förra bil, (börjar på v slutar på o), då tänkte jag aldrig på att jag skulle ut och köra bil när jag skulle någonstans, det var bara jobbigt. NU längtar man hela tiden till nästa gång det blir dags att sätta sig bakom ratten. Det är en upplevelse bara att vrida om nyckeln och höra sexan spinna igång. Det är körglädje för mig. |
|
Boki |
att få varvstopp på fyransväxel |
|
När man kommer med lätt rull och stämplar vid ett rödljus och håller undan för en Svart m3 E46 regno SJS någonting fram till brommarondellen från storamossen. M3an går med skrikande däck in i rondellen och man glider nöjd vidare mot Spånga:)) Usch vad barnsligt men ack så kul. När fordonet man åker visar sina mest positiva sidor och man ler, innifrån och ut, det är körglädje. Asken |
|
|
Körglädje för mig e när jag kör fort (inte mmer än 110 då) ;) bilen tar alla omjämnheter bra, det e tyst och motorn surrar mysigt. + Pantera på full volym :) Erik Chips o BMW e livet... |
|
|
Skymmande sensommarkväll. Klart väder. Lång, krokig 70-sträcka utan trafik. Perfekt sikt. 80-tal på stereon. BMW:s mysigt oranga instrumentbelysning. Förutsättningarna för "körglädje" är totala... :) |
|
| M3 E30 | |
|
Håller med Klimaanlage; En lång krokig 70 eller 90-sträcka utan trafik. Bilen skall vara nytvättad och fräsch. Stereon kan oxå vara avslagen, bara höra 6;ans vrid när man gasar ut ur kurvorna med en bil som är full med fjäderbensstag, sänksats och breda hjul... *som min*;) *badass toys for badass boys* |
|
|
Man ska bli glad varenda gång man använder den! Det ska inte kännas som ett transportmedel mellan två punkter, utan leverera lite glädje därimellan. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
200km/h i mötande trafik :) Nä men allvarligt så nja ömsom krokiga ömsom raka 70-vägar inte för breda (sabbar fartkänslan) inte för smala (bucklor i plåten vid bredställ) utan helt enkelt lagom. Finns ett par sådana underbara småvägar här i Linköpingstrakten. Fördelaktligen utan trafik, men har aldrig haft previlegiet att få köra på en avlysst allmän väg :( -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Håller med bjernler: Körglädje är när man ser bilfärden som en njutning, ett glädjeämne i vardagen, snarare än bara en tråkig tidsödande företeelse. För min del handlar körglädjen mest om Ljud och känsla, inte så mycket om att köra fort som satan (även om det också kan vara kul ibland). Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.