|
|
|
|---|---|
|
När jag larmar min bil så blinkar den röda lampan på instrumentpanelen i c:a 10 sekunder, därefter lyser den. Skall det vara så, eller är något galet? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! | |
Svärd |
Jupp så ska det vara, enligt min instruktionsbok iallafall. Börjar den blinka igen så har någon pillat på bilen. Har du ingen instruktionsbok så kontakta närmaste BMW-handlare!! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Ja, det stämmer. Jag tror att om den fortsätter blinka utan att stanna still och bara lysa så är något fel. Min blinkar några sekunder sedan lyser den konstant. //Schnitzer |
|
|
Ok, då fungerar allt som det ska. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| om lampan blinkar ca 10sek är det något som inte är larmat tex radio,dörrar huv baksäte mm mm | |
|
Detta har ju varit uppe flera gånger tidigare... den blinkar "i regel för att": orginal stereon är utbytt (orginalet har en plugg på baksidan som larmar) eller att handskfacket kanske inte är låst, så när larmet blinkar i samband med att du aktiverar det, betyder det att "något är olarmat", när den går över i fast sken betyder det att "allt annat är larmat", skulle det sen när du avaktiverar larmet blinka istället för att slockna direkt betyder det att "någon har mixtrat med bilen" samt att om bilen står mer än 36timmar så slocknar "larm lampan" för att spara ström men bilen är ändå larmad och blinkar till när du slår av larmet....så funkar det, tror jag är bäst att tillägga... Ha en bra dag.. Peo |
|
|
Min blinkar oxå när jag larmar och jag tror att det är min huv inte blir larmad. Jag har provat att larma med öppen huv och hålla ner larmkontakten för att sedan släppa den. Ett simulerat inbrottsförsök alltså. Larmet tutar inte... Vad kan vara fel? _____ Micke Länk |
|
|
Orginalradion är utbytt i min bil, så det är väl därför den blinkar i c:a 10 sekunder. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.