|
|
|
|---|---|
|
Vanosen rasade på min M3 -97:a, locket uppe till vänster på motorn flög av - bultarna som skulle hålla locket gick tvärt av och oljan vräkte ut. Som tur var märkte jag det mellan 1:an & 2:ans växel och stannade bilen omedelbart (2 liter olja trycktes ut på bara 50 meter!). Lämnade in bilen hos Jarls bilservice varpå han påstod att det var ett vanligt fel på 3.2 - motorerna(han hade reparerat 3 st nyligen med samma fel?!), orginalpaketet (rolls-royce) byttes ut till Sach (enl. Jarl en rekommendation från BMW 2000/04)En dyr historia - 21 000:-! Har någon på forumet hört/sett nåt i detta ämne? | |
| Jag vet inte mer än att det hände en kompis till mig med, också 3.2:a. | |
|
Pratade med en på bmw för en månad sen han sa att det inte var vanligt.Vanos enheten skulle gå på 17000kr |
|
| Vanosenheten kostar 14 700:- resten är mappning/inställning av kamtider etc.. | |
Dr.BMW@solna |
BMW har ett service-meddelande om att insex skruvarna som håller locket ska bytas.Dina är kanske de gamla modellerna? 336i-89,318i-88 |
| Dr.BMW: Nu har jag iallafall nya bultar, hela paketet är nytt.(Sach var märket!) | |
RafkoM3 |
Hej Purple. Har för mig att vanosen mappas ej om när man bytar den. Man måste bara få dreven på rätt plats när man skruvar in den. Inga elektroniska inställningar har de sagt till mig. Men det är vad de sa till mig. /Rafael M3 Köhler Racing |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.