|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen hittat en e36 320i från 1993 (coupe) Ingen speciell utrustning (ABS, lm-fälgar, automat), den har gått 12000mil. Nu är det så att säljaren vill ha 79k för den... Jag tycker det är lite häftigt - vad tycker ni? Tacksam för svar! | |
|
Jag tycker att 79' är för mycket för en såpass gammal bil utan någon utrustning, plus för coupé och få mil. Runt 60' tycker jag är mer rimligt om skicket är någolunda bra. /Erik |
|
| kolla här vad vi sa förra veckan i ämnet: Länk | |
| Kring 60 låter ju rimligt,kolla upp att milen stämmer oxå | |
|
Tack för svaren. Nu är det så att säljaren lämnar 12 månaders garanti på motor, växellåda och bakaxel. Det är ju en klar fördel, med tanke på att det är de grejorna som kostar att fixa om de havererar. Stör mig ganska mkt på att det inte finns AC...men taklucka finns iaf. Ska försöka få honom att gå ned till 70k. |
|
|
Nej. glöm den!!! Titta på en annan med AC ( det finns mååååånga fiskar i havet vet du..) eller skambuda 59 pga ingen AC, håller han kvar vid 79...leta efter en annan bil Utan AC kommer du att få svårt att sälja den dag du vill byta bil... |
|
|
Hej, jag vet inte om jag missförstått vad "AC" egentligen innebär...det finns alltså ingen klimatanläggning...bara den vanliga kupe-fläkten (som sitter standard?)... Ska kolla på den igen imorgon...han har bjudit 50k för min 316i compact från -94...så jag ska lägga 30k emellan...ska pruta ned det till 20k /Jarod |
|
|
Vet inte hur det är på E36 om det som till E34 att det finns både enkel AC ( populärt kallad "lilla kliman" dvs knapp med snöflinga för start av AC samt manuell reglering av spjäll samt fläkt) samt ACC ( "stora kliman" dvs riktig klimator man ställer bara in tempen resten går av sig själv) Så tipset är ingen AC/ACC titta efter ett annat objekt ( tips: kolla din egen instruktions bok så klarnar det nog vad som är vad av AC/ACC ) |
|
|
Ok, tack! Då är det ingen AC of any kind...ännu större anledning att pruta =) // |
|
|
Pratat med den första ägaren, som hade bilen i 8 år. Hon körde bara 6500mil med bilen under denna tiden...och skötte service på bmw...och inga problem alls... Totalt finns det två ägare...ska försöka få tag i den andra...men allt lutar åt att jag blir ägare av en calypsoröd metalic 320i snart =) |
|
|
Köpte en 320i -94 Sedan med 14800mil på mätaren för 47000:- för inte så länge sen, manuell låda och utan AC, dax att byta några av bakvagnsbussningarna annars i bra skick. Tycker din affär låter dyr, prova att sälja din bil själv först och sen leta efter ett "rent" köp. |
|
|
Tack för tipset Pär:an... Jag tycker också 79k är alldeles för mkt...ska lägga ett bud på 60k...bilen har stått hos säljaren i snart ett år så han är nog ganska mör ;-) Nappar han inte så väntar jag med att byta till våren // |
|
|
Tack för tipset Pär:an... Jag tycker också 79k är alldeles för mkt...ska lägga ett bud på 60k...bilen har stått hos säljaren i snart ett år så han är nog ganska mör ;-) Nappar han inte så väntar jag med att byta till våren // |
|
|
Pratat med försäljaren...men han höll (förvånande nog) kvar vid 79 000! Jag gav han ett bud på 65...men då skrattade han bara...(tror aldrig han kommer få sålt den till det priset) Blir till att leta vidare helt enkelt...satsar nog på en 325:a till våren istället! Tack för all hjälp med värdering! //Jarod |
|
| Med AC då?? fattade inte säljaren själv att en bil utan AC är tämligen iskall ( hahaha) som beg bil?? | |
|
Han verkade allmänt trögfattad...det enda han tjatade om var att det fanns vita blinkers runt om =) Påpekade att en sportkupé utan ac och med automat var ytterst svårsåld...men han höll inte med Känns som om en mer välutrustad 323/325 är ett roligare val... Igen; tack för hjälpen. // |
|
| Här är bilder på bilen förresten...ruskigt vacker utvändigt: Länk | |
| Kolla in en sväng Eslöv kanske skambuda lite på skoj bara... ser ju snygg ut men ingen AC och sååå dyr och så gammal.... nej du gör nog rätt det finns många fiskar i havet speciellt nu på sistonde när E36 rasat duktigt i pris | |
| Jag har för mig att jag sett den där annonsen långt tidigare när jag "surfade runt" på bytbil. Han har nog haft den i lager ett bra tag tror jag, konstigt att försäljaren är så svår att diskutera med... | |
|
Verkar som att den bilen ska hoppas över.... /Simon |
|
|
Pär:an>> jag blev också väldigt förvånad över att han iskallt höll kvar vid 79k. Enligt registret har han haft den sedan juni -02...ska han ha minsta chans att få sålt den till våren måste han nog backa iaf 10 000. //Jarod |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.