|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har idag varit å kikat på en M3 sedan -95 har sedan dess suttit framför datorn och telefonen för att skafaf mej en bättre bild av priserna på M3or... Bilen jag kollade på kostar 149 tusen och verkade välskött, men dock använd som bruksbil, dvs vinterkörd och med en hel del stenskott osv... Jag trodde att priset var ganska ok efter möjligt prut som säljaren sade var möjligt. Men efter att spannat priser på internet samt ringt och hört mej för med flera säljare med priser i samma klass och under så har alla bra prutmån, vissa drog av 10-15 tuses dirket i telefon... visst kan det variera i skick osv. menjag ringde bara till dom som verkade finast. Jag vill helst ha en sedan (limo) men det verkar inte vara nån direkt prisskillnad...? vad skulle ni säga är lämpligt pris? alltså slutpris när det är prutat och klart... Innan idag trodde jag att det var ungefär 135-140 tusen... men nu känns det som om 120 tusen är mer lämpligt? mvh Jonas | |
Perkka |
Jonas: Sett några 93-or för runt 120.000kr.. Så en 94-95-a ligger naturligtvis lite högre än d.. Mvh Per |
|
Azkikr: Det är inte lätt att sälja en bil som M3:an, då försäkringarna är på väg upp och bilarna är snart 10-år gammla med allt vad det innebär. Det finns mängder av bilar som importerats och ägs av killar som kanske inte riktigt har råd att köra med dom. Mitt tips: Åk och titta på lite olika bilar och lägg bud på dom i den nivån som du tycker motsvarar ett riktigt fynd.... Be säljaren återkomma om han/hon ändrar sig (det kan vara svårt att motstå även ett lågt bud om bilen "måste" säljas...). Tycker inte att du ska behöva betala mer än 100'-115' för en fin bil. Lycka till med bilköpet MVH Ingenjören |
|
|
Det går ju och göra fynd speciellt på hösten/vintern även dom fina bilarna går ju ner i pris om det inte finns många köpare sen beror det väl på hur desperat säljaren är. Men att räkna med att räkna med att få en fullservad bil i mkt fint skick för 120k är nog optimistiskt, skulle tippa på 130-135 är mer normalt, jag tycker inte man ska hänga upp sig för mycket på priset man får trots allt mycket bil för pengarna på dom här nivåerna som är nu och det känns alltid bättre när man haft bilen ett tag att man köpte rätt bil i det skick man vill ha istället för att snåla och ta den billigaste. |
|
|
Ingenjören Skulle vilja se en fin M3 E36 för 100k var ute på "marknaden" för inte så länge sedan som köpare och hittade bara sönderskruvade skitbilar för för runt 110k man får nästan alltid vad man betalar för.. |
|
|
en säger 100-115 å en 130-135... snittet på de blir: 120' å de va ju vad jag tyckte... sen kanske man ska tänkta över att två däck va helt slut: 5000:- och huven samt bakre stöt¨ångaren behöver lackas om... de blir väl en 3000:- till... alltså: 112':- hum... sen kommer ju inte säljaren resonera på samma sätt... ja lär inte sova nåt inatt... de här e för mkt å fundera över... /Jonas |
|
|
Tjenare. Köper man en bil nu (vinter) så hittar man garanterat flera st för runt 120.000:-. Men de verkligt fina bilarna är avställda och kommer fram i vår då priset går upp lite grand också. Säg max 140.000:- för en riktigt fint topp ex. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.